پیشکسوت حوزه ایثار: نسل جوان نباید با فرهنگ دفاع مقدس بیگانه باشد

کرمان - ایرنا - پیشکسوت و رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: نسل جدید و جوان ما نباید با فرهنگ و تاریخ دوران دفاع مقدس بیگانه شود؛ اگر نسل جدید با واقعیت های جنگ آشنا باشد در برابر تهاجم فرهنگی نیز مصونیت پیدا می کند.

سردار عبدالحسین رحیمی از پیشگامان حوزه جهاد و ایثار که می گوید قبل از شروع دفاع مقدس در غائله کردستان در سال ۵۸ به یاری و دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت، از روزهای ابتدایی شروع جنگ تحمیلی تا پایان دوران دفاع مقدس در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور داشته است.

این رزمنده و جانباز لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس از شاگردان و همرزمان نزدیک سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی محسوب می شد که طی چندین عملیات مختلف در کنار این سردار سپاه بزرگ اسلام حضور داشت، به رزم پرداخت و پس از جنگ هم در معیت حاج قاسم در مبارزه با اشرار و ناامنی در جنوب‌شرق کشور نیز نقش‌آفرینی کرد.

سردار رحیمی که اینک در ستاد بازسازی عتبات عالیات مشغول به فعالیت است روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت آگاه کردن نسل جوان درباره دفاع مقدس اظهار داشت: دوران دفاع مقدس کشور را در مقابل اجانب و دشمن بیمه کرد و تجارب آن دوران به جبهه مقاومت منتقل شد؛ باید فضای دفاع مقدس، خاطرات رزمندگان و شهدا مانند سردار سلیمانی به نسل جدید منتقل شود.

وی افزود: در سال ۵۹ دشمن بعثی عراق با غافلگیری به سرزمین ما حمله ناجوانمردانه انجام داد و مردم را آواره کرد؛ این درحالی بود که ما تازه انقلاب کرده بودیم و آمادگی همه جانبه برای دفاع نداشتیم.

این رزمنده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان در دوران دفاع مقدس ادامه داد: ابتدای جنگ، رییس جمهور وقت عملکرد درستی نداشت، ارتش ما اگر درست هدایت می شد، دشمن به‌صورت گسترده وارد کشور ما نمی شد، اما با همه خیانت ها، حضرت امام خمینی(ره) با فرمان هایی که می دادند مردم و جوانان را از همه قومیت ها برای دفاع از کشور به جبهه ها کشاندند.

پیشکسوت حوزه ایثار: نسل جوان نباید با فرهنگ دفاع مقدس بیگانه باشد
سردار عبدالحسین رحیمی از پیشکسوتان لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس

وفاداری مردم محاسبات صدام را به هم زد

وی تاکید کرد: دفاع ما در دوران جنگ دفاعی جانانه بود، دشمن با محاسبات خود می خواست یک هفته به تهران برسد، اما قدرت ولایت، پایداری مردم و وفاداری به نظام و انقلاب را نادیده گرفته بود که همین باعث شد رژیم وقت حاکم بر عراق و صدام به اهداف خود نرسد.

این پیشکسوت دفاع مقدس خاطرنشان کرد: همه کسانی که در جبهه ها حضور داشتند با فرهنگ دین، دیانت و عاشورا آشنا بودند و شهید سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان پیام های امام راحل را برای رزمندگان بازگو و تکرار می کرد که همین باعث روحیه برای جوانان می شد.

حضور فرماندهان در خط مقدم جبهه های جنگ

سردار رحیمی با اشاره به وضعیت سخت زندگی در مناطق جنگی اظهار داشت: ما شاهد بودیم زنان، مردان و کودکان در روستاها و شهرهای نزدیک به جبهه ها حضور داشتند، در شرایط سختی به سر می بردند و همین فرماندهان و رزمندگان به آنان سرکشی می کردند.

وی تصریح کرد: بزرگترین خیانت را صدام در حق مردم عرب‌زبان خوزستان انجام داد که چرا با او همکاری نکردند و جنایت هایی انجام شد که قابل گفتن نیست.

رزمنده دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان با اشاره به حال و هوای جبهه ها در جنگ تحمیلی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس همه اقشار در دفاع از کشور و انقلاب سهم داشتند، رزمندگان جوان‌تر، فرماندهان و بزرگ‌ترهای خودشان را می دیدند که در بحث جهاد و جنگ جلودار هستند و در خطر از همه جلوتر حرکت می کردند؛ همه می دیدند در شب عملیات فرماندهان مانند شهید حاج قاسم سلیمانی زودتر از بقیه به خط می زدند و سایر رزمندگان را هدایت می کردند.

وی افزود: وقتی جوانان شجاعت فرمانده‌شان را می دیدند که در خط مقدم است، آنان هم تشویق می شدند که در انجام وظیفه توان خود را بروز دهند؛ ضمن اینکه خود جنگ هم خیلی چیزها را آموزش می داد و رقم می زد.

سردار رحیمی تاکید کرد: شهدا و در صدر آنان شهید سلیمانی الگوی ما در جنگ بودند، به طور مثال شهید حمید ایرانمنش (ملقب به حمید چریک) در عملیات بستان رشادت های زیادی انجام داد و چنین فرماندهانی پای ثابت کار بودند.

نظارت حاج قاسم حتی در پشت خط مقدم بود

این جانباز دوران دفاع مقدس با اشاره به رشادت ها و فعالیت های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و در کسوت فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی شب های عملیات نزدیک ترین منطقه به دشمن رزمندگان را هدایت می کرد، پا به پای رزمندگان در خط مقدم حضور داشت و در همه کارها پیشقدم بود.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی حتی پشت خط نیز بر کار رزمندگان نظارت داشت و به فکر غذا و رفاه بچه ها بود تا مشکلی نداشته باشند.

سردار رحیمی تاکید کرد: یکی از نکاتی که نسل جوان باید از شهید سلیمانی بیاموزد، احترام به پدر و مادر است؛ حاج قاسم پس از اعتقاد به ولایت، نسبت به تکریم پدر و مادرش به‌شدت اهتمام داشت و حتی در اوج مشغله ها به کرمان می آمد و به پدر و مادرش سر می زد؛ وی در این زمینه غافل نبود که نباید نسل جوان از این نعمت غافل شود.

کار فرهنگی بهترین راه

وی با اشاره به لزوم ارتباط نسل جدید با نسل پیشین کرد: بهترین کار در این زمینه کار فرهنگی است، زندگی نامه شهدا بر اساس واقعیت ها نوشته شده که رهبر معظم انقلاب هم بر خواندن آنها تاکید دارند تا ببینند که یک جوان بسیجی در دوران فاع مقدس چه کارهایی انجام داده است.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: البته رزمندگان آن دوران هم که در قید حیات هستند می توانند حقایق را بازگو و مسئولان فرهنگی باید توجه کنند که دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنج و ذخیره به نسل جدید انتقال پیدا کند و همین ابتدای مهر و شروع مدارس فرصت مناسبی برای این کار است.

به گزارش ایرنا رهبر معظم انقلاب طی روزهای اخیر به مناسبت هفته دفاع مقدس با جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرصه جهاد و مقاومت در حسینیه امام خمینی (ره) دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار با تأکید بر اینکه مخاطب این سخنان همگان بخصوص نسل جوان هستند، در تبیین علت آغاز جنگ علیه ملت ایران در سال ۱۳۵۹ گفتند: انگیزه حمله به مرزهای ایران مخصوص صدام و حزب بعث نبود بلکه سردمداران نظم جهانی آن روز یعنی آمریکا و شوروی و دنباله‌روهای آنها هم انگیزه زیادی برای تهاجم داشتند.ایشان، دلیل دشمنی ابرقدرت‌ها با انقلاب مردمی بی‌نظیر ایران را غیرقابل تحمل بودن تفکر نوین و پیام این انقلاب برای آنها دانستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha