۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85609407
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هزاران نفر علیه سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- هزاران نفر از معترضان به جنگ غزه و حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، در آستانه سخنرانی امروز جمعه نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تظاهرات کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز نوشت: هزاران نفر روز پنجشنبه برای نشان دادن اعتراض خود و محکومیت بنیامین نتانیاهو که برای سخنرانی در مجمع عمومی به نیویورک آمده است، به خیابان های منهتن آمده و تجمع کردند.

این روزنامه نوشت: در طول این روز چندین تظاهرات برگزار شد که بزرگترین آنها در خیابان های منهتن رخ داد و مانع رفت و آمد خودروها و مردم شد. تنش ها بین مقامات پلیس و معترضان بعد از تاریک شدن هوا در منطقه «اپر ایست ساید» (محله ای در منهتن) رخ داد و دوازده نفر از معترضان برای ساعاتی بازداشت شدند.

هزاران نفر علیه سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل تظاهرات کردند

این تظاهرات را چندین گروه حامی فلسطین از جمله «صدای یهودی برای صلح» سازمان دهی کرده بودند. این تجمعات معمولا مسالمت آمیز بود اما پس از آن که گروهی از معترضان از ترمینال گراند سنترل به سمت منطقه شمال این شهر حرکت کردند، فضا ملتهب شد.

یکی از معترضان زن که روسری مشکی بر سر داشت و چفیه ای دور شانه‌هایش بسته بود، پلاکاردی را در حمایت از صلح بالا گرفته بود که یکی از افسران پلیس به او دستنبد زد.

هزاران نفر علیه سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل تظاهرات کردند

به گفته پلیس، این درگیری ها پس از آن رخ داد که تظاهرات صبح پنجشنبه در نزدیکی مقر سازمان ملل، عبور و مرور را مختل کرد. ۲۵ نفر با مداخله پلیس دستگیر شدند.

ویدئویی که توسط گروه «صدای یهودی برای صلح» در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، صفی از معترضان را نشان می‌دهد که جلوی عبور و مرور خودروها از تونل در خیابان چهل و هشت را گرفته‌اند.

هزاران نفر علیه سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل تظاهرات کردند

از زمان حملات حماس علیه مواضع رژیم اسرائیل در ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر) موارد متعدد تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین در شهر نیویورک برگزار شده است.

به گفته مقامات بهداشت محلی، جنگ در غزه تاکنون به شهادت بیش از ۴۱ هزار فلسطینی منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha