موسسه اعتبارسنجی مودیز: اقتصاد اسرائیل تضعیف خواهد شد

تهران - ایرنا - موسسه اعتبارسنجی مودیز ابراز عقیده کرد که اقتصاد [رژیم] اسرائیل در بلندمدت، بیش از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، به دلیل درگیری نظامی تضعیف خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه اعتبار سنجی مودیز بدنبال خطرات ژئوپلیتیکی رو به افزایش در پی افزایش درگیری با حزب الله لبنان و کاهش احتمال آتش بس در غزه، رتبه اعتباری رژیم اسرائیل [برای سرمایه گذاری] را کاهش داد.

موسسه بین المللی مودیز که در زمینه ارائه خدمات تجزیه و تحلیل بازار اوراق قرضه، مبادله اوراق بهادار، مدیریت بحران و مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعالیت دارد، در بیانیه ای افزود: به نظر ما آنچه موجب شد رتبه اسرائیل کاهش یابد اینکه خطرات ژئوپلیتیکی به طور قابل‌توجهی در سطح بسیار بالایی افزایش یافته است.

بر این اساس، رتبه رژیم صهیونیستی از «A۲» به «BAA۱» دو پله سقوط کرد که دومین کاهش رتبه در سال جاری است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، آژانس های بین المللی «فیچ» و «استاندارد اند پورز» نیز در سال جاری میلادی رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را کاهش دادند.

مودیز اشاره کرد که این خطرات، عواقب مادی منفی بر اعتبار اسرائیل در کوتاه‌مدت و بلندمدت دارد.

در این گزارش آمده است که [رژیم] اسرائیل این هفته تمرکز خود را از جنگ غزه به لبنان معطوف کرد و مدعی شد که مواضع حزب الله را در سراسر این کشور بمباران کرده و صدها نفر را کشته است.

فرانس پرس ادامه داد: یک روز پس از آن که «جنبش حماس» متحد فلسطینی‌اش، حمله بی‌سابقه‌ای به اسرائیل (سرزمین های اشغالی فلسطین) را در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز کرد، حزب‌الله برای حمایت از آن، یک جبهه «حمایت» گشود و شروع به هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی در امتداد مرز لبنان کرد.

موسه اعتبار سنجی مودیز اعلام کرد: معتقد است که اقتصاد اسرائیل (رژیم صهیونیستی) در دراز مدت، بیش از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت، به دلیل درگیری نظامی تضعیف خواهد شد.

مودیز اشاره کرد که شدت درگیری بین [رژیم] اسرائیل و حزب الله در هفته های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است و احتمال درگیری خطرناک دیگری وجود دارد.

این شرکت آمریکایی اعتبار سنجی افزود: در عین حال، احتمالات دستیابی به آتش بس در غزه کاهش یافته است.

مودیز ادامه داد: هیچ چشم‌انداز روشنی برای راهبرد خروج از درگیری نظامی وجود ندارد که سطح اطمینان و امنیتی که اقتصاد و سرمایه‌گذاری تجاری [رژیم اسرائیل] در نهایت به آن وابسته است را بازگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha