جمع‌آوری ۳۷۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان ری

شهرری- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: ۳۷۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در محدوده شهرستان ری جمع‌آوری و به مراجع قضایی تحویل شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اظلاع رسانی پلیس ری سرهنگ محمدقاسم طرهانی روز شنبه اظهار داشت: از آنجائی که یکی از دغدغه ها و مطالبه مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه ها از وجود این دسته

از افراد در سطح شهرستان ری است، کارکنان انتظامی شهرستان به اجرای طرح پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در هفته اول مهر ماه ۱۴۰۳ اقدام کردند.

وی با اشاره به استمرار این طرح ها افزود: قطعا جمع‌آوری این قشر کاهش سرقت را در پی خواهد داشت چراکه بررسی ها نشان می دهد افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند، پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله ای که در آن زندگی می کنیم یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانمان است و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

 جمع‌آوری ۳۷۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری خاطرنشان کرد: در این راستا در هفته گذشته تعداد ۲۶۰ معتاد متجاهر به همراه ۱۱۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و بیش از ۶ کیلوگرم گرم از انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف گردید.

طرهانی با بیان اینکه برای جمع آوری معتادان متجاهر که باعث بروز ناهنجاری در بخش های مختلف جامعه می شوند، همه دستگاه های مرتبط باید عملکرد موثرتری در این حوزه داشته باشندگفت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باعث کاهش سرقت به خصوص سرقت های خرد می‌شود چراکه هم خانواده این افراد و هم عموم مردم از تبعات ولگردی، تکدی گری و دیگر آسیب های این قشر ابراز نارضایتی دارند.

وی با اشاره به نقش مردم در افزایش امنیت محله محور یادآور شد: پیشگیری مهم ترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است از اینرو پلیس به مبحث آموزش شهروندان نیز توجه ویژه داشته و همواره در کنار انجام وظایف ذاتی خود در امر آموزش اقشار مختلف جامعه نیز اهتمام ویژه ای خواهد داشت.

توقیف ۲۶۰ موتورسیکلت در طرح برخورد با موتورسواران متخلف در شهرری

 جمع‌آوری ۳۷۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در شهرستان ری

محمدقاسم طرهانی از اجرای طرح بازدید و بررسی موتورسیکلت های بدون مدارک مالکیتی در هفته گذشته در سطح شهرستان ری، خبرداد و گفت: طی این طرح بیش از یکهزار دستگاه موتورسیکلت مورد بازدید قرار گرفت و ۲۶۰ دستگاه موتورسیکلت به خاطر تخلف راکبانشان توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار داشت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم، اجرای طرح بازدید و بررسی موتورسیکلت های دارای تخلف و فاقد مدارک در سطح شهرستان ری به صورت ویژه در دستور کار یگان های فرماندهی انتظامی شهرستان ری قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و به منظور تامین امنیت شهروندان موتورسوارانی که تحت پوشش های مختلف از جمله پیک موتوری اقدام به موبایل قاپی و یا توزیع مواد مخدر می کردند، تحت نظارت و تعقیب قرار گرفتند.

طرهانی اضافه کرد: در بررسی های انجام شده وسایل نقلیه موتوری مسروقه پس از صورتجلسه به مالکانشان بازپس داده شد و نیز از متخلفان مقادیر قابل توجهی موادمخدر صنعتی و سنتی و همچنین چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرهنگ طرهانی با اعلام تداوم و تشدید این گونه اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha