محور نسل‌کشی به سردمداری اسرائیل جنایتکار، به هیچ‌مرزی پایبند نیست

لندن – ایرنا – رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس با اشاره به ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: محور نسل‌کشی برای پیشبرد اهداف شوم خود به هیچ مرزی پایبند نیست و آینده بشریت در خطر است.

مسعود شجره روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفت: به‌نظرم آنچه در لبنان اتفاق افتاد را نباید به طور موردی مورد بررسی قرار داد. واقعیت این است که در اسرائیل از چند سال پیش یک کابینه افراطی روی کار آمده و سیاست خود را بر پایه راه‌حل نهایی برپا کرده است که مبتنی بر پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی است. این رژیم برای پیشبرد این سیاست، از هر ابزاری از جمله از طریق نسل‌کشی و اخراج اجباری استفاده می‌کند.

وی افزود: این سیاست قبل از هفتم اکتبر به خوبی نمایان شده بود. هفتم اکتبر از جهاتی به این دلیل اتفاق افتاد که از یک سو، سیاست راه‌حل نهایی به جریان افتاده بود و از سوی دیگر خطر عادی‌سازی توافق نامه موسوم به «ابراهیم» سبب شده بود تا قضیه فلسطین به حاشیه رانده شوند.

رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس گفت: آنچه در هفتم اکتبر اتفاق افتاد، سبب شد تا سیاست‌های افراطی و جنایات صهیونیست‌ها به منصه ظهور گذاشته شود و ما شاهد بودیم که چطور این وحشی‌گری‌ها به بهانه دفاع از خود، با حمایت قدرت‌های غربی رخ داد. در واقع غرب نه تنها در برابر این جنایات سکوت نکرد که به لحاظ مالی، سیاسی، رسانه‌ای و نظامی از این رژیم حمایت کرد.

وی ادامه داد: ما طی یک سال گذشته شاهد بودیم که جهان بین دو مکتب فکری تقسیم شده است. یک طرف جریان حامی نسل‌کشی اسرائیل شامل بنیامین نتانیاهو، جو بایدن، کی‌یر استارمر و کشورهای غربی است و طرف دیگر حامیان فلسطین اعم از مسلمانان، مسیحیان، یهودیان، افراد بی‌دین، کارگر، دانشجو و کسانی هستند که ضمن اعلام حمایت از آرمان‌های فلسطین، برابر جنایات اسرائیل ایستاده‌اند.

شجره با بیان اینکه «حامیان فلسطین اکثریت مردم را تشکیل می‌دهند»، به خروج نمایندگان کشورها در جلسه سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: این اتفاق نشان داد که حتی نخبگان سیاسی هم نمی‌خواهند به صحبت‌های این جنایتکار و پرچمدار نسل‌کشی گوش کنند، اما شاهد بودیم که نتانیاهو با بی‌اعتنایی به این رسوایی، به دلیل برخورداری از پشتوانه ایالات متحده به سخنرانی‌اش ادامه می‌دهد. این جماعت دچار توهم هستند که آن‌ها اکثریت هستند و رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز هم به این توهم دامن می‌زنند.

وی ادامه داد: لذا در جهان یک طرف محور نسل‌کشی و طرف دیگر محور مقاومت است. البته برخی هم وسط ماجرا ایستاده‌اند و از معیار دوگانه صحبت می‌کنند. اما باید توجه کرد که معیاردوگانه‌ای در کار نیست، فقط یک معیار وجود دارد که مبتنی بر نسل کشی یا مقاومت است.

شجره با بیان این مطلب اظهار داشت: آنچه روز جمعه اتفاق افتاد از قبل برنامه‌ریزی شده بود و ما وظیفه داریم که مسیر خود را انتخاب کنیم. بحث غزه، لبنان، حزب‌الله یا حماس نیست؛ پای بشریت در میان است. اگر کسی تردید دارد می‌تواند به جنایات یک سال گذشته اسرائیل نگاه کند و از خود بپرسد آیا می‌خواهد آینده بشریت بر اساس این معیارها ادامه یابد یا نه؟ اگر پاسخ او مثبت است می‌تواند از نتانیاهو، بایدن و سران غربی دنباله‌روی کند که اهمیتی برای بشریت قائل نیستند؛ اما اگر پاسخ او منفی می‌تواند بخشی از جریان مقاومت دربرابر نسل‌کشی باشد.

وی تاکید کرد: البته مسیر مقاومت آسان نیست و تلفات دارد؛ اما سوال این است که آیا می‌خواهیم نسبت به آینده بشریت بی‌تفاوت باشیم یا نگذاریم باندهای جنایتکار، آینده جهان را تباه کنند.

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان جمعه ۶ مهرماه در جریان حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

حزب‌الله این شهادت را به امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و تمام مجاهدان و روحانیون مقاومت تسلیت و تبریک گفت و تاکید کرد که به جهاد برای مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان استوار و مردم شریف آن ادامه خواهد داد.

کشورهای غربی که تاکنون به این جنایت هولناک واکنش نشان داده‌اند بدون محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، خواستار خویشتن‌داری و کاهش تنش‌ها شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha