۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85612561
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۸۶۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لرستان پذیرش شد

۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85612561
۸۶۰ دانشجو در دانشگاه فرهنگیان لرستان پذیرش شد

خرم آباد - ایرنا - رییس دانشگاه فرهنگیان لرستان گفت: ۸۶۰ دانشجو برای سال تحصیلی جدید و تامین معلمان آینده در این دانشگاه پذیرش شده است.

احمد حقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برای تامین معلمان مورد نیاز استان پذیرای ۸۶۰ دانشجوی جدید هستیم و سال گذشته نیز یک هزار و ۸۰۰ دانشجو در این دانشگاه تحصیل کرده که این میزان افزایش پذیرش، بار سنگینی بر عهده دانشگاه قرار داده است.

وی ادامه داد: مشکلی که در خصوص جذب دانشجویان جدیدالورود پیش آمده بود با افزایش ۱۶۸ نفری ظرفیت و رسیدگی جدی برطرف شد و دانشجویانی که به واسطه بروز مشکل با وجود رتبه بالا نتوانسته اند جذب شوند در تکمیل ظرفیت بهمن ماه آزمون ۱۴۰۳ پذیرش خواهند شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان با وجود اینکه اهمیت ویژه ای دارد اما متاسفانه با مشکلات فراوان ساختاری، زیربنایی و عمرانی مواجه است که تلاش می شود این مشکلات با اجرای مصوبات برطرف شود.

حقی بر ضرورت برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و افزود: برخی از ساختمان های این دانشگاه نیازمند تخریب و نوسازی هستند تا جریان توسعه دانشگاه فرهنگیان به خوبی دنبال شود.

وی عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان در این استان با تصویب قطعی سه دانشکده و ۹ گروه آموزشی برای تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع آماده شده است که در این صورت هیات امنایی با اختیارات بیشتر، ظرفیت خوبی برای جذب و بکارگیری نخبگان در قالب عضو هیات علمی و دانشجویان به منظور تامین نیاز آموزش و پرورش خواهد داشت.

وی افزود: کمبود فضای خوابگاهی از مشکلات جدی این دانشگاه است که در این راستا برای سال تحصیلی جدید، خوابگاه های اجاره ای در نظر گرفته شد که تجهیزات مورد نیاز خریداری و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

حقی ادامه داد: همچنین بخشی از فضاهای بدون استفاده آموزش و پرورش و سایر نهادهای فرهنگی در اختیار این دانشگاه قرار خواهد گرفت که برای ترم های بعد آماده سازی شود در بلند مدت نیز طرح جامع پردیس های این دانشگاه اجرا خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha