۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85612570
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت پاییزه گندم در لرستان آغاز شد

۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۵۰
کد خبر: 85612570
کشت پاییزه گندم در لرستان آغاز شد

خرم آباد - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشت پاییزه گندم در سطح ۲۳۶ هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان آغاز شد.

جواد طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کشت پاییزه گندم تا اواخر آذرماه در سطح ۱۹۵ هزار هکتار زمین دیم و ۴۱ هزار هکتار اراضی آبی انجام می شود.

وی اظهار داشت: ۲۴ هزار تن بذر گندم ویژه مناطق سردرسیر و گرمسیر تهیه شده و در حال توزیع بین کشاورزان است همچنین سهمیه کود شیمیایی نیز ابتدای امسال اعلام شد که در صورت کمبود بذر یا کود، از سایر استان ها تامین می شود.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت گندم امسال در استان افزایش نیافته اما افزایش تولید در واحد سطح هدفگذاری شده است تا گندمزارهای استان پربارتر از سال های گذشته رشد کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: سهمیه کود اوره استان ۷۰۰ تن، فسفاته ۱۴ هزار و ۷۰۰ و پتاس بیش از چهار هزار تن تعیین شده است.

طهماسبی در خصوص پیش بینی برداشت گندم در سال زراعی جاری نیز گفت: تابستان امسال ۵۴۰ هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده که در تاریخ کشت استان بی سابقه بوده و با توجه به اینکه برخی کشاورزان گندم رابه دولت نفروخته و قادیری نیز برای مصرف نزد آنان مانده، میزان برداشت بیش از این رقم بوده است.

وی تاکید کرد: با توجه به تجارب ارزشمند سال های اخیر در افزایش عملکرد تولید گندم، تلاش می شود تابستان سال آینده محصولی پربار و بیشتر از سال جاری برداشت شود.

لرستان ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha