۱۹ دهیاری استان سمنان صاحب شناسه برای جذب اعتبارات شدند

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: ۱۹ دهیاری‌ در این استان مشمول مصوبه هیات دولت برای تخصیص شناسه دستگاه اجرایی شدند تا از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، محمد حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق آیین‌نامه اجرایی ماده یک «قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها» و به استناد مصوبه هیات وزیران، پس از پیگیری‌های مستمر برای ۱۹ دهیاری استان سمنان به عنوان فهرست مرحله اول، کد دستگاه اجرایی صادر شد.

وی ادامه داد: اطلاعات این دهیاری‌ها به سازمان‌ مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ سمنان ارسال شد که شامل مشخصات دهیاری‌های واجد شرایط است.

۱۹ دهیاری سمنان صاحب شناسه برای جذب اعتبارات شدند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان خاطرنشان کرد: این اقدام به منظور تسهیل استفاده دهیاری‌های استان از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای انجام شد.

حمیدی بیان کرد: دهیاری‌های دارای کد دستگاه اجرایی می‌توانند همانند سایر دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای برخوردار شوند و از این پس تکمیل و یا اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در روستاها با شتاب بیشتری انجام شود و رضایت‌مندی بیشتر را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

به گفته مسوولان استان سمنان، صد درصد اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۲ استان از سوی دستگاه‌های اجرایی جذب و میزان جذب بودجه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای این استان نیز بالغ بر ۹۵ درصد اعلام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha