تاکید وزیر صمت بر توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری و تسهیل تجارت

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه هیاتی عالی رتبه به ارمنستان سفر کرده است، بر عزم جدی وزارت صمت بر توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری و تسهیل تجارت برای تجار و بازرگانان کشورمان تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان توسعه تجارت ایران، «سید محمد اتابک» که برای شرکت در نشست بزرگ تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارمنستان سفر کرده است، ضمن دیدار با فعالان اقتصادی ایران در سفارت ایران در ایروان، با اشاره به اولویت این وزارتخانه در مقررات زدایی و رفع موانع تجاری توسط سازمان توسعه تجارت، این مطلب را بیان کرد.

وی، رفع مشکل صدور ضمانت‌نامه بانکی صادر کنندگان خدمات فنی مهندسی و رفع مشکل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت دانست و ابراز امیدواری کرد: با تعامل مناسب داخلی این موانع به‌زودی برطرف شوند.

همچنین در این دیدار «محمدعلی دهقانی‌دهنوی» معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ظرفیت‌های پیش روی تجار مطالبی ارائه کرد.

معاون وزیر صمت، امضای موافقتنامه‌ های تجاری آزاد و ترجیحی را اقدامی مثبت در روند تسهیل فرآیندهای تجاری برشمرد.

در ادامه سفیر ایران در ارمنستان و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه، ضمن ارائه آماری از میزان تجارت ایران و ارمنستان و ظرفیت‌های گسترده حضور ایران در حوزه‌های فنی مهندسی، پروژه‌های زیربنایی و سایر بخش‌های اقتصادی ارمنستان را تشریح کرده و به بیان مطالبات و خواسته‌های خود برای توسعه مناسبات پرداختند.

گفتنی است، رشد سه برابری تجارت ایران و ارمنستان و دستیابی به صادرات بیش از ۷۰۰ میلیون دلاری طی سال اخیر، رشد چند برابری اجرای پروژه های زیربنایی ایران در ارمنستان و اراده جدی دولت‌های ۲ کشور برای نیل به تجارت سه میلیارد دلاری، نوید شکوفایی روابط اقتصادی ایران با همسایه شمالی طی سال‌های پیش‌رو را می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha