اقتدار پلیس برای توقیف نزدیک به ۶۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در قشم

قشم - ایرنا - نیروهای پلیس در حوزه انتظامی و دریابانی شهرستان مرزی قشم در عملیاتی مشترک، با زمین‌گیرکردن قاچاقچیان، ۶۸ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال کالاهای غیرمجاز و ممنوعه را کشف و ضبط کردند تا به نوعی اقتدار خود را بیش از پیش به رخ مخلان حوزه های اقتصادی در ساحل و دریا بکشانند.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی وصول خبری مبنی بر تردد ۲ فروند قایق تندرو حامل مقادیر بالای لباس، لوازم خانگی و لوازم یدکی خودروی قاچاق، شناسایی و توقیف این شناورها در دستور کار ماموران انتظامی و دریابانی این جزیره قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده در این خصوص ۲ شناور مورد نظر شناسایی و طی عملیاتی مشترک با عوامل دریابانی و پشتیبانی اکیپ گشت های خودرویی در ساحل این جزیره متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم ادامه داد: در بازرسی از قایق نخست متوقف شده سه هزار و ۳۰۰ ثوب انواع البسه و چهار دستگاه یخچال کشف و ضبط شد.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از قایق دوم از نیز هشت هزار و ۱۷۸ ثوب انواع البسه، ۱۱۰ لنت خودروی مدل بالای خارجی و چهار دستگاه یخچال کشف کردند.

وی گفت: در این رابطه ۲ فروند قایق تندرو توقیف و ۲ متهم از اتباع غیر مجاز بیگانه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی پلیس در این شهرستان مرزی است، گفت: قشموندان و ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha