۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85613967
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳۸۴ هکتار زمین ملی در لرستان رفع تصرف شد

۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85613967
۳۸۴ هکتار زمین ملی در لرستان رفع تصرف شد

خرم آباد - ایرنا - رییس کل دادگستری لرستان گفت: ۳۸۴ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان نیمه نخست امسال رفع تصرف شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری لرستان حجت الاسلام سعید شهواری روز سه شنبه اظهار کرد: این اراضی در راستای تاکیدات رییس قوه قضاییه مبنی بر ضرورت حفاظت و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی، با انجام اقدامات قانونی و قاطع در قالب ۱۸۵ فقره رفع تصرف شد.

وی افزود: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نیز ۴۱۹ مورد به مساحت ۹۱ هکتار اعاده به وضع سابق شده است.

وی با اشاره به اجرای ۴۸ مورد احکام قطعی قلع و قمع به مساحت پنج هزار و ۳۱۰ مترمربع عنوان کرد: دستگاه قضا بر پیشگیری از تغییر کاربری اراضی تاکید دارد و با توجه به اینکه قلع و قمع مستحدثات موجب اتلاف منابع می‌شود به دادستان‌های استان تاکید شده است از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی، ساخت و ساز و تغییر غیرقانونی کاربری اراضی پیشگیری شود.

حجت‌الاسلام شهواری بیان کرد: همچنین با همکاری و تلاش دادستان‌های سراسر استان و انجام اقدامات قضایی به موقع طی ۶ ماهه ابتدایی امسال ۸۷۰ مورد شناسایی و توقف عملیات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی صورت گرفته است.

لرستان ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع و ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha