استاندار: دستگاه ها برای مبارزه با کشت گیاهان ممنوعه در لرستان پای کار باشند

خرم آباد _ ایرنا _ استاندار لرستان گفت: مبارزه با کشت هرگونه گیاهان ممنوعه با تمام ظرفیت ها در سطح استان پیگیری شود.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز سه شنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: مبارزه با مواد مخدر در سطح استان لرستان با حساسیت بسیار جدی مواجه است.

وی با اشاره به پیش بینی و برنامه ریزی های انجام شده در این حوزه اظهار داشت: ناهماهنگی مبارزه با مواد مخدر وجود دارد اما در سطح استان باید بر روی برنامه ها متمرکز شویم.

استاندار لرستان بر ضرورت تقسیم کار دستگاه‌های مربوطه در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: زنجیره اغلب آسیب های اجتماعی به مدیریت مواد مخدر بر می گردد.

شفقت یادآور شد: منابع باید به نحوی مدیریت شود که برخورد با معتادان و توزیع کنندگان به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مکاتبات کشوری برای مبارزه با مواد مخدر به زودی جهت ارائه به مسولان کشوری تهیه شود افزود: مبارزه با کشت مواد مخدر تا پایان شهریوردر اولویت قرار گیرد و هر فرد مطلعی که در این حوزه اقدام نکند متخلف است.

استاندار لرستان ادامه داد: پایان بهمن ماه نیز شرایط رصد و هرگونه کشت گیاهان ممنوعه با تمام ظرفیت‌های استان نابود شود و تمام دستگاه‌های مربوطه در راین مضووع مکلف هستند.

شفقت عنوان کرد: کشت های جایگزین نیز به کشاورزان معرفی و شرایط کشت نیز تسهیل شود چراکه توسعه اقتصاد کشاورزی اولویت استان است.

وی بر تاثیر گذاری نقش وستگاهرهای فرهنگی تاکید کرد و گفت:تا هفته آینده گزارش عملکرد منابع به کار گرفته را اعلام کنند.

استاندار لرستان بر ضرورت پیشگیری از کشت مواد مخدر و اعتیاد به این مواد توسط خانواده ها تاکید کرد.

استاندار لرستان گفت:جمع آوری ضایعات در محله های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است چراکه در موارد مرتبط با توزیع مواد مخدر بوده است.

قصور دستگاه های اجرایی در خصوص مبارزه با مواد مخدر پیگیری می شود

رییس کل دادگستری لرستان نیز گفت: مبارزه جدی با مواد مخدر تکلیف دستگاه های اجرایی مربوطه است و با دستگاه‌هایی که در این حوزه کوتاهی کنند برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام سعید شهواری با تاکید بر مقابله با مواد مخدر به عنوان یک اولویت اظهار داشت: باید شناسایی، پیش بینی و آمار دقیقی از سطح زیر کشت گیاهان ممنوعه داشته باشیم و تمام مناطق استان به خوبی رصد شود.

وی همچنین افزود: در خصوص مراکز ماده ۱۶ نیز دستگاه های متولی باید اقدام و در ابتدای زنجیره هزینه کنند چراکه در حوزه پیشگیری بهتر می توان عمل کرد اما متاسفانه بیشترین اقدامات در انتهای زنجیره و مبارزه و مقابله با مواد مخدر و جمع آوری معتادان است.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از زندانیان را معتادان متجاهر تشکیل می دهند بنابراین دستگاه های مربوطه باید به گونه ای فعالیت کنند که اقدامات پیشگیرانه تاثیرگذارتر باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha