معمای حل نشدنی پرسپولیس؛ ستاره‌ای که به او بازی نمی‌رسد

تهران- ایرنا- با گذشت هفت بازی از حضور خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی پرسپولیس روی نیمکت این تیم، هنوز مشخص نشده چرا این مربی به ستاره جوان پرسپولیس بازی نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس علی‌رغم قهرمانی در بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر روزهای پرالتهاب و پرحاشیه‌ای را در نقل و انتقالات تابستانی پشت سر گذاشت. مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر ۲ مهره کلیدی این تیم بعد از اتمام قرارداد خود در پایان فصل از این تیم جدا شده و راهی تراکتور شدند. علیرضا بیرانوند سنگربان این تیم نیز بعد از فسخ جنجالی با سرخ‌پوشان از جمع آنها جدا شد و به اردوی پرشورها در تبریز ملحق شد. عبدالکریم حسن ستاره و مدافع قطری سرخ‌پوشان نیز بعد از نیم فصل حضور در این تیم، راهی الوکره قطر شد.

در روزهای پرتب و تاپ و جنجالی سرخ‌پوشان در نقل و انتقالات و همچنین جدایی ستاره‌های این تیم یکی پس از دیگر، هواداران پرسپولیس با این شرایط به درخشش ستاره جوان خود در این فصل امیدوار بودند. یاسین سلمانی در تابستان سال ۱۴۰۲ بعد از کش و قوس‌های فراوان به جمع سرخ‌پوشان ملحق شد تا شاگرد یحیی گل‌محمدی شود. سلمانی بعد از گلزنی مقابل فولاد خوزستان و درخشش به عنوان یار تعویضی به ترکیب اصلی قرمزها رسید، اما در درست یک سال پیش و در بازی با گل‌گهر سیرجان از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شد تا فصل برای وی خیلی زود به اتمام برسد.

با حضور خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی روی نیمکت پرسپولیس و پایان مصدومیت سلمانی، این بازیکن سرخ‌پوشان را در تمرینات پیش فصل همراهی کرد و حضور فعالی در تمرینات داشت و در بازی‌های دوستانه برای این تیم نیز گلزنی کرد. همین عملکرد باعث شد تا هواداران پرسپولیس بیش از پیش به درخشش این ستاره جوان در این فصل امیدوار شوند، اما شرایط برای این بازیکن تا این لحظه به گونه دیگری رقم خورده است.

معمای حل نشدنی پرسپولیس؛ ستاره‌ای که به او بازی نمی‌رسد

سلمانی که حضور فعالی در تمرینات پیش فصل داشت در آستانه دیدار نخست پرسپولیس در لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن از لیست خارج شد که این موضوع با تعجب هواداران این تیم همراه شد. در هفته دوم و در دیدار تراکتور یاسین به لیست برگشت و در دیداری که سرخ‌پوشان نمایش ضعیفی ارائه کرده و نیاز به بازیکن خلاق در میانه میدان داشتند، گاریدو ترجیح داد از هافبک جوان قرمزها استفاده نکند. آنهم در شرایطی امید عالیشاه در این دو دیدار به دلیل مصدومیت از ترکیب دور بوده و بهترین فرصت بود تا سلمانی خودش را نشان دهد. ماجرای بازی تراکتور در دو بازی بعدی پرسپولیس در لیگ برتر برابر فولاد خوزستان و در لیگ نخبگان آسیا برابر الاهلی تکرار شد و علی‌رغم حضور سلمانی در لیست، بازی به وی نرسید.

در جریان دیدار پرسپولیس در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر، گاریدو تنها هفت دقیقه به سلمانی فرصت داد تا مقابل آلومینیوم به میدان برود. یاسین در شرایطی در دقیقه ۸۳ به جایی وحید امیری وارد میدان شد که پرسپولیس با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود پیش بود. بخش عجیب ماجرا در خصوص این بازیکن در هفته ششم و در شهرآورد ۱۰۴ و در بازی با استقلال رخ داد. علی‌رغم مصدومیت اوستون اورنوف ستاره ازبکستانی پرسپولیس و خارج کردن نام سعید صادقی از لیست پرسپولیس به دلیل مسائل انضباطی، به نظر می‌رسد در این بازی گاریدو به سلمانی اعتماد کند و وی را برای دقایقی بازی دهد اما در کمال تعجب نام وی از لیست خارج شد. در بازی با پاختاکور نام سلمانی در لیست قرمزها بود، اما بازی به وی نرسید.

با گذشت ۷ بازی از حضور گاریدو روی نیمکت سرخ‌پوشان هنوز هواداران پرسپولیس دلیل این برخورد این سرمربی با ستاره جوان خود را نفهمیده و این مساله تبدیل به یک علامت سوال برای آنها شده است. حتی این سرمربی در واکنش به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه چرا به سلمانی اعتماد نمی‌کند، گفت: تنها در مورد بازیکنانی که بازی کرده‌اند، پاسخ می‌دهم.

موضوع مهم این است اگر گاریدو به کاپیتان تیم امید ایران اعتقاد ندارد چرا این بازیکن به جایی سینا اسدبیگی که در دو بازی مقابل تراکتور و فولاد خوزستان به صورت فیکس به میدان رفت در لیست مازارد قرار نگرفت؟ یا حالا که این بازیکن در لیست مازاد جای نگرفته و در پرسپولیس مانده چرا تنها در این فصل ۷ دقیقه فرصت بازی داشته و سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان به او اعتماد نمی‌کند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha