۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۵
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85614347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۴۳ مجوز صنایع دستی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند - ایرنا - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از ۲ سال گذشته تاکنون ۶۰۰ مجوز کارت شناسایی، پروانه تولید، اعلامیه تاسیس و پروانه تولید کارگاهی، هزار و ۱۵۹ مجوز تولید انفرادی و صنعتگری و ۲۸۴ مجوز تولید کارگاهی گروهی در استان صادر شده است.

حسنعلی فولادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۳۴۰ دوره آموزشی برای رشته‌های مزیت دار و بومی برگزار شد که سه هزار و ۳۶۷ نفر مهارت‌های صنایع دستی را فرا گرفتند.

وی از باز زنده‌سازی چهار رشته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: رشته‌های سفره آردی، بخارا دوزی، پلاس بافی و نقش دوزی که در معرض فراموشی قرار داشتند، احیا شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تصریح کرد: تا پایان شهریورماه امسال ۱۳۹ بازارچه موقت صنایع دستی با ۸۶۳ غرفه شامل بازارچه‌های نوروزی، ماه مبارک رمضان و مناسب‌های دیگر در سطح استان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به شرکت در ۴۹ نمایشگاه مرتبط با صنایع دستی با مشارکت ۱۹۰ صنعتگر استان، تصریح کرد: همچنین در این مدت هشت رویداد مهم از جمله برگزاری نشست تخصصی تجاری سازی ویژه شاغلان صنایع دستی، نشست تخصصی ویژه فعالان صنایع دستی چرمی، نشست تخصصی با شرکت‌های تعاونی مرتبط و فعال، آغاز عملیات اجرایی مرکز آموزش صنایع دستی طبس و افتتاح خانه نساجی شهر مود برگزار شده است.

فولادی گفت: مرکز آموزش صنایع‌دستی طبس در زمینی به مساحت هزار و ۳۸۰ مترمربع در یک طبقه و با اقتباس از معماری بومی منطقه و به شکل سنتی طراحی و در حال احداث است.

وی زیربنای این مرکز را ۶۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: امسال از محل منابع استانی هشت میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به عقد چهار تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل زندان‌ها، بهزیستی، بسیج سازندگی و کمیته امداد یادآور شد: این تفاهم‌نامه‌ها به منظور فعالیت‌های آموزشی خیرخواهانه و بشردوستانه و با نگاه شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های موجود جامعه هدف در زمینه تولیدات سنتی و صنایع دستی بومی استان منعقد شده است.

وی گفت: همچنین تعداد پنج کارگاه صنایع دستی دوخت البسه محلی و کارگاه نساجی سنتی در مرکز استان، رنگرزی سنتی در قاین، تراش سنگ در شهر سه قلعه سرایان و کارگاه محصولات چرمی در طبس به بهره‌برداری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha