۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85615165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای کشت پاییزه در ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ملایر

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی ملایر گفت: حدود ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا برای کشت محصولات پاییزه آماده شده است.

«علیرضا زنگنه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: برنامه‌ریزی لازم و زیرساخت مناسب برای کشت پاییزه شامل تامین بذر و کود مورد نیاز بر اساس سطوح اعلام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان انجام شد.

وی افزود: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان برای کشت گندم آبی، ۳۲ هزار هکتار برای کشت گندم دیم، هفت هزار و ۵۰۰ هکتار برای کشت جو آبی و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار برای کشت پاییزه جو دیم در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ آماده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه دانه روغنی کلزا نیز جرء کشت پاییزه و در تناوب کشت قرار دارد، بیان کرد: ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای اجرای کشت پاییزه محصول کلزا آماده شد.

زنگنه ادامه داد: سال گذشته در سطح ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کلزا کشت شد و امسال در راستای اجرای اصلاح الگوی کشت، کلاس‌های ترویجی برای ترغیب و متقاعد کردن کشاورزی در کشت دانه روغنی کلزا برگزار کردیم.

وی یادآور شد: همچنین سوخت مورد نیاز ماشین‌آلات کشاورزی برای آماده‌سازی زمین، علاوه بر سوخت سهمیه‌ای در قالب سوخت ترمیمی تامین شده است.

تولید ۲.۵ تُن دانه کلزا از هر هکتار اراضی زیرکشت ملایر

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه خرید تضمینی گندم امسال در این شهرستان از مرز ۶۰ هزار تُن عبور کرد، گفت: این میزان خرید تضمینی گندم، در مقایسه با سال‌های قبل رشد بی‌سابقه‌ای و رشدی ۲.۵ برابری داشته است.

زنگنه افزود: سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۴ هزار تُن و سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تُن گندم تضمینی از کشاورزان ملایری خریداری شد که این میزان خرید امسال به ۶۰ هزار تُن رسید.

وی میزان تولید گندم در این شهرستان را بیش از ۸۰ هزار تُن و جو را بیش از ۳۵ هزار تُن عنوان و بیان کرد: بر اساس برش تعیین شده برای غلات، در همان سطح زیر کشت، تناوب کشت اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر ادامه داد: کلزا نیز به عنوان یک محصول کم آب‌بر و برای تهیه روغن، در تناوب کشت قرار دارد و در هر هکتار به طور میانگین ۲.۵ تُن از این دانه روغنی برداشت می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha