۱۳ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۳
کد خبر: 85615399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی بیش از ۱۲ میلیارد ریال فرار مالیاتی در استان همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی همدان از شناسایی ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال فرار مالیاتی از ابتدای سالجاری تاکنون در این استان خبر داد.

وجیه اله ذکوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال در راستای عدالت مالیاتی تعداد ۳۲۳ فرار مالیاتی شناسایی شد که میزان مالیات مطالبه شده قابل توجه است.

وی افزود: رویکرد نظام مالیاتی بر گسترش چتر مالیاتی و گرفتن عادلانه مالیات و مبارزه با فرار مالیاتی است که در راستای اجرای این سیاست تاکنون بیش از یک هزار مورد که برابر گزارش های واصله از سامانه سوت زنی و مراجع قانونی که احتمال فرار داشتند شناسایی شدند.

ذکوری تصریح کرد: پرونده این افراد مورد رسیدگی قرار گرفته و در فرآیند وصول است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه مالیات‌های تشخیص داده شده با احتساب جرایم آنها در حوزه دخانیات ۱۰۵ میلیارد تومان، بتن ۹۸ میلیارد تومان، رستوران ۳۰ میلیارد تومان، نمایشگاه اتومبیل ۱۹ میلیارد تومان، تولید کامپوزیت هفت میلیارد تومان، دلال گوشت ۶ میلیارد تومان و طلا و جواهرات نیز ۲ میلیارد تومان بوده است.

ذکوری خاطرنشان کرد: کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی اداره کل امور مالیاتی استان علاوه بر اطلاعات واصله از دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی، با اتکاء به اطلاعات واصله از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ و سامانه سوت زنی و همچنین اطلاعات کشف شده از مراجع قضایی، موفق به رسیدگی به پرونده هایی که در حوزه کارت بازرگانی صوری، معادن، دخانیات، پزشکان، وکلا و سایر حوزه ها شده است.

به گزارش ایرنا، ۵۵ درصد از مودیان مالیاتی استان همدان معادل ۵۷ هزار نفر طی یک سال گذشته با پرکردن فرم ماده ۱۰۰ اظهارنامه مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha