۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85561952
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تامین اعتبار ۵۵ پروژه عمرانی همدان با انتخاب مودیان مالیاتی

همدان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: مودیان مالیاتی تا ۱۵ مردادماه مهلت تسلیم اظهارنامه نامه داشتند که برای نخستین بار ۵۵ پروژه عمرانی استان همدان با انتخاب مودیان مالیاتی تامین اعتبار شد.

وجیه‌الله ذکوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آغاز اجرای «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» تا پایان ۱۵ مرداد ماه، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی، نزدیک به هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح ها تامین اعتبار شده است.

وی افزود: ۵۵ طرح و پروژه در حال اجرای استان حدود ۲ هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که حالا اعتباری معادل یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال آن تامین شده است.

ذکوری خاطرنشان کرد: ۴۳ طرح از محل پرداخت‌های مالیاتی مودیان و با انتخاب آن‌ها، به طور کامل تامین اعتبار شده است و ۱۲ پروژه باقیمانده و تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش، تأمین بودجه و تکمیل خواهند شد.

وی افزود: «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد در روز چهارشنبه چهار مرداد ماه به صورت رسمی رونمایی شد و بنا بر اعلام سیاستگذاران و مسوولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات، این طرح برای مودیان انگیزه بخش بوده و باعث می‌شود آنها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه های «ملی» و «استانی» نقش آفرینی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود، امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مودیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم کرده و به یکی از مطالبات جدی مودیان در خصوص اعلام محل هزینه کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است.

وی ادامه داد: مودیان مالیاتی می‌توانند به این شکل مشارکت موثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و سایر حوزه‌ها داشته باشند.

ذکوری اظهار کرد: با اجرای این طرح مشارکت مودیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات ستانی عادلانه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha