پایان مرداد آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان همدانی

همدان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره نخست فصل بهار سال ۱۴۰۳ برای مودیان استان تا روز چهارشنبه ۳۱ مردادماه است.

وجیه الله ذکوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اظهارنامه مالیات‌های ارزش بر افزوده به صورت پیش فرض بر اساس گردش حساب دستگاه های پایانه فروشگاهی تکمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: مودیان استان همدان باید تا ۲۱ تیرماه صورتحساب خود را از طریق سامانه مودیان پایانه فروشگاهی اعلام کنند که خریداران بتوانند نسبت به تایید یا رد آن‌ها اقدام و بر اساس آن فرم اظهارنامه پیش فرض آماده شود.

ذکوری عنوان کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات هرساله تا خرداد و تیرماه بود که امسال با توجه به برخی از مسائل و همچنین درخواست مودیان، این مهلت برای اظهارنامه ماده ۱۰۰ تا ۱۵ مرداد و مالیات بر ارزش افزوده تا ۳۱ مرداد تمدید شد.

وی تاکید کرد: سه نوع پرداخت مالیات داریم که اولین آن مالیات اشخاص حقوقی یا شرکت‌ها است که پرداخت آن تا پایان تیر ماه تمدید شده بود.

وی تصریح کرد: دومین آن اظهارنامه مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی است که مودیان تا ۱۵ مرداد ماه مهلت تسلیم اظهارنامه را داشتند.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان بیان کرد: سومین آن اظهارنامه ارزش بر افزوده است که همه مودیان مشمول این نوع مالیات باید اظهارنامه خود را تا پایان مرداد ماه تسلیم کنند.

وی اظهار کرد: این مهلت قابل تمدید نیست و همه مودیان حقیقی و همچنین شرکت‌های استان همدان باید تا پیش از تاریخ تعیین شده نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

ذکوری ادامه داد: مودیان پرداخت مالیات را به روزهای پایانی موکول نکنند و قبل از پایان مهلت تعیین شده با مراجعه به پایگاه اینترنتی my.tax.gov.ir مالیات تعیین شده را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: در صورت استفاده مودیان از این توافق و تسهیلات آن، علاوه بر بهره‌مندی از مشوق های قانونی این تبصره و صرفه جویی در زمان و هزینه، موضوع کشف و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی نیز با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: همه افرادی که فروش محصولات آن‌ها در حالت انفرادی کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ بوده است و مشارکان مدنی تا ۳۶۰ میلیارد ریال فروش، مشمول قانون تبصره ۱۰۰ می شوند.

وی اظهار کرد: امسال برای نخستین بار سازمان امور مالیاتی کشور نشاندار کردن مالیات‌ها را در اظهارنامه های مالیاتی پیش بینی کرده است و مودیان برای تکمیل اظهارنامه یک سوال در رابطه با شیوه هزینه کرد مالیات در بخش‌های عمرانی، آموزشی و سایر موارد را باید پاسخ دهند.

ذکوری ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه با سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشور و متناسب با اعلام مودی، شیوه هزینه کرد مالیات‌ها در سال‌های آینده مشخص و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای استان مطابق با نظر خود مودیان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۵۵ درصد از مودیان مالیاتی استان همدان معادل ۵۷ هزار نفر طی یک سال گذشته با پرکردن فرم ماده ۱۰۰ اظهارنامه مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha