فرماندار قصرشیرین: با ساخت و سازهای غیرمجاز طبق قانون برخورد می‌شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین با اعلام اینکه هرگونه ساخت و ساخت و تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی و باغات این شهرستان ممنوع است، گفت: متخلفان چنین اقداماتی به دستگاه قضایی معرفی شده و در چارچوب قانون با این موارد برخورد و ساخت و سازهای غیرمجاز آنها طبق قانون تخریب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نجفی روز دوشنبه در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی، افزود: به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و بـاغ‌هـا، هفت مورد پرونده ایجاد بناهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی روستای قلعه سفید که دارای رای تخریب است اجرا نشده و باید هرچه سریع تر قانون در رابطه با این مورد عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه ساخت و ساز در محدوده شهرستان باید با مجوز از سوی ادارات مربوطه یعنی شهرداری، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی باشد و خارج از کارگروه مربوطه تخلف است بر اجرای قانون در رابطه با جمع آوری احداث اتاقک‌ها در مراتع بخش سومار و نفت شهر توسط عشایر، تغییر کاربری پارکینگ‌های اربعین، جمع آوری خانه باغ‌های بدون مجوز در باغات حومه شهر قصر شیرین و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در محلات حاشیه نشین انتهای امیدوار، پالی آباد و قصر جدید و رعایت قانون در رابطه با تصرف اراضی مسکونی خسروی توسط یگان‌های هنگ مرزی و ارتش که با رای کمیسیون ماده ۹۹ صادر شده ولی اجرا نشده و همچنین برخورد با تصرف معابر و ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده روستاها تاکید کرد.

فرماندار قصرشیرین، از مردم خواست که قبل از هرگونه خرید زمین کشاورزی و اقدام به ساخت و ساز، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین (اداره امور اراضی) مراجعه و وضعیت کاربری آن زمین را استعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین نیز با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: در تمام دستگاه ها معاونت پیشگیری وجود دارد و ما باید به عنوان متولیان قانون در بحث ساخت و سازها در اراضی قانون را رعایت کنیم تا متحمل هزینه های جبران ناپذیر و تبعات بعدی نباشیم.

«علی رستمی» افزود: در صورت ترک فعل هر کدام از اداراتی که وظایف قانونی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز تغییر کاربری و زمین خواری دارند طبق قانون با تشکیل پرونده ترک فعل برخورد قضایی صورت می گیرد.

وی در ادامه بر پیشگیری از وقوع جرم در رابطه با با ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل محدودهای تعریف شده شامل اراضی کشاورزی، منابع ملی، محدوده شهر و روستاها تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه های مربوطه در این خصوص باید وظایف قانونی خود را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید در خصوص پیشگیری از وقوع جرایم در زمینه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی با جدیت فعالیت کنند و دستگاه قضایی در این خصوص هیچ‌گونه مماشاتی نخواهد داشت و با متصرفان برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

شهرستان قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفرجمعیت در غرب کرمانشاه، ۳۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha