۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85616770
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حمایت کمیته امداد همدان از ۳۸ هزار سالمند

۱۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85616770
حمایت کمیته امداد همدان از ۳۸ هزار سالمند

همدان-ایرنا- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از افراد تحت حمایت این نهاد سالمندان بالای ۶۰ سال هستند که از این تعداد ۲۶ هزار نفر را زنان تشکیل داده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر روشن سرشت روز پنجشنبه در همایش تکریم از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد همدان به مناسبت هفته ملی سالمند اظهار کرد: افتخار و عزت جمهوری اسلامی در امروز به دلیل وجود فرزندان شایسته ای است که پدران و مادران سالمند برای جامعه امروز تربیت کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز در این همایش به مناسبت هفته ملی سالمند از ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان همدان تجلیل شد.

روشن سرشت افزود: مراقبت و نگهداری از سالمندان در منزل مورد تاکید است و همچنین پرداخت فرانشیز و هزینه های درمانی، تامین وسایل کمکی از قبیل سمعک، عینک، تشک مواج، صندلی چرخدار و واکر، تشک بیمار،دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن به طور مستمر انجام شده است.

حمایت کمیته امداد همدان از ۳۸ هزار سالمند

وی تعداد سالمندان تحت حمایت در آسایشگاه‌های این استان را ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: سیاست‌های کمیته امداد مبنی بر حمایت از سالمندان و افزایش حضور آنان در مشارکت‌های عمومی و اجتماعی است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اظهار کرد: تامین حداقل حقوق مادی و معنوی و توانمندسازی سالمندان واجد شرایط و تشویق و ترغیب فرزندان سالمند برای نگهداری از آنان از جمله اقدامات این نهاد در حمایت از سالمندان است.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ۶۲ هزار خانواده نیازمند شامل ۱۱۵ هزار نفر به صورت مستمر از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان خدمات دریافت می کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha