استاد دانشگاه تهران: رژیم صهیونیستی با بحران همه جانبه روبرو است

شیراز - ایرنا - استاد دانشگاه تهران و تولیت حضرت شاهچراغ (ع)گفت: رژیم صهیونیستی دچار یک بحران بی‌سابقه در حوزه‌های امنیت، سیاست، اقتصادی و نظامی شده که شاید هیچگاه تصور آن را نمی‌کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری شامگاه پنجشنبه در نشست جهاد تبیین با موضوع " بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر"، اظهار کرد: آنها خود را قدرت اول منطقه به شمار می‌آوردند که از پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا و غرب برخوردارند اما گرفتار بحرانی بزرگ و شدید شدند که چنان بزرگ و شدید است که آنها را دچار سردرگمی همه‌جانبه کرده است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی برای ترمیم حیثیت بر باد رفته خود، دست به هر کاری می‌زند اما باز متزلزل تر می‌شود.

کلانتری ادامه داد: اقتصاد آن‌ها روبه نابودی و امنیت آنها بر باد رفته است و در شب عید نو یهودی، از ۹ میلیون جمعیت صهیونیست، نزدیک به هشت میلیون نفر در پناهگاهها به سر بردند.

گرچه جمهوری اسلامی ایران وقوع یک جنگ فراگیر را به مصلحت منطقه نمی‌داند، اما وحشتی هم از آن ندارد و اگر تحمیلی صورت گیرد ، بدون شک همان حماسه دفاع مقدس تکرار می‌شود

چرا که بخش عمده ای از ملت آن، رزمنده، بسیجی، مجاهد فی سبیل الله و پاسدار هستند و وضع امروز ما هم به لحاظ نظامی از دوران گذشته بهتر است و ا ین را همه دنیا می‌داند.

وی افزود: پرهیز از ورود به جنگ، یک سیاست جدی از طرف جمهوری اسلامی است و اهمیت صلح برا ی ایران از واجبات و از سیاست‌های اصلی کشور است اما هراسی نیز از یک جنگ تحمیلی ندارد.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) ادامه داد: ایران اسلامی هنوز دفاع مقدس را از یاد نبرده، ما طولانی‌ترین جنگ در اواخر قرن ۲۰ را پشت سر گذاشتیم در حالی که همه قدرت‌های دنیا حداقل برای یک بار با تامین تجهیزات رژیم بعثی و نیرو های نظامی، در مقابل ایران قرار گرفتند.

وی بیان کرد: اگر اسرائیل بر اساس حماقت‌های خود دست به تحرکی بزند، بی‌تردید مجوز بسیار مناسبی به دست جمهوری اسلامی ایران داده تا پاسخ قاطع بدهد.

جبهه روبروی جریان مقاومت، جبهه آمریکا است

استاد دانشگاه تهران گفت: هرچند در ظاهر رژیم صهیونیستی پرچم را بالا نگاه داشته، جبهه آمریکا در برابر جبهه مقاومت قرار گرفته و همه اتفاقات را آمریکایی‌ ها مدیریت می‌کنند.

کلانتری در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا قصد دارد وارد جنگ بشود؟، گفت: آمریکا در واقع وارد جنگ شده است، همانگونه که شاهد هستیم و خود نیز بیان کرده یکسال تمام است به صورت گسترده تجهیزات مورد نیاز رژیم صهیونیستی را از نوع پیشرفته تامین می‌کند.

وی یادآور شد: در حمله ایران به رژیم صهیونیستی آمریکا، انگلیس و فرانسه اعلام کردند که در رهگیری موشک‌های ایران به اسرائیل کمک کرده اند و ۱۰ ضد موشک را هم استفاده کرده‌اند.

کلانتری اظهار کرد: با این حال، آمریکا در زمان حاضر هم به دلیل انتخابات پیش روی خود و هم به دلیل منافع اقتصادی خود در منطقه، وارد جنگ فراگیر و حتی مقطعی نمی‌شود.

استاد دانشگاه تهران: رژیم صهیونیستی با بحران همه جانبه روبرو است

چیزی در غزه به نفع رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است

تولیت حرم مطهر با اشاره به حمله هفتم اکتبر نیروهای مقاومت فلسطین به رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: صهیونیست ها یک سال تمام در غزه در حال جنگ است اما وضعیت برای او مانند روز اول است و غیر از تخریب خانه‌ها و کشتار زنان و کودکان بی دفاع، کاری از پیش نبرده است.

کلانتری افزود: حماس به قوت خود باقی و مشغول مبارزه است، غزه هم کماکان در محاصره و رژیم صهیونیستی سلاح ‌های مورد نیاز خود را از هواپیما، بمب و موشک و دلارها یی را که لازم دارد از غرب دریافت می‌کند، اما روز به روز شکست‌های آنها بیشتر است.

تولیت آستان مطهر احمدبن موسی (ع) با بیان اینکه فضای مجازی می‌تواند پیروزی قطعی را شکست جلوه دهد، گفت: واجب است که بخش اصلی از جهاد تبیین در این فضا انجام شود.

وی افزود: در زمان حاضر تمام نگاه‌ها باید به زبان رهبر معظم انقلاب باشد و همان راهی که ایشان نشان می‌دهند، همان مسیر اصلی و تشتت معنایی ندارد.

استاد انقلاب دانشگاه تهران افزود: امروز زمان وحدت و تبعیت از ولی امر است و ملت باید وحدت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha