تجلیل مفتی روس از سید حسن نصرالله؛ ایران در عمل از مسلمانان دفاع کرد + فیلم

مسکو- رئیس اداره مفتیات مرکزی فدراسیون روسیه از شهید سید حسن نصرالله به عنوان چهره نمونه مقاومت یاد کرد و گفت: دبیرکل حزب الله لبنان، فردی بود که می‌توانستیم از او الگو بگیریم.

مفتی انار رمضانوف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو افزود: ما همواره در کنفرانس هایی که برگزار می کردیم به یاد ایشان بودیم و از جملات ایشان در میزگردها استفاده می کردیم که چگونه می توانیم مقابل تهاجم اسرائیل، از موضوعات مقاومتی صحبت کنیم.
وی افزود: افراد دیگری هم هستند که در روند مقاومت، زندگی خود را می‌دهند اما شهید بزرگ سید حسن نصرالله، کسی بود که نه تنها سخنرانی می‌کرد،‌ بلکه زندگی خود و خانواده‌ اش را در خطر قرار داده بود و بارها وقتی اسرائیل به لبنان حمله می‌کرد، نصرالله به ما می‌گفت که چگونه در مقابل اسرائیل مقاومت کنیم.
این عالم دینی اهل تسنن گفت‌: سید حسن نصرالله نه تنها با کلمات و سخنرانی بلکه با عمل و زندگی خود این را ثابت کرد.
وی ادامه داد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای ما نمونه مقاومت است، فردی است که می‌توان از وی به عنوان شهید بزرگ و قهرمان یاد کرد.
رمضانوف مسیر شهدا همیشه ادامه خواهد داشت و جایگاه آنها در مقابل خداوند بسیار بالا خواهد بود. ما به عنوان برادر و رهبر مقاومت از او یاد خواهیم کرد.

ایران در عمل از مسلمانان دفاع کرد
رئیس اداره مفتیات مرکزی فدراسیون روسیه در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: زمانی که ایران با پرتاب موشک‌های خود به جنایات اسرائیل پاسخ داد، ما در مسجد، همراه با دیگر مسلمانان بودیم و این اخبار را دنبال می‌کردیم.
وی افزود: ما از اینکه ایران به اقدامات ناشایست اسرائیل در کشتار فلسطینیان و لبنانی‌ها پاسخ داد خوشحال شدیم، البته اسرائیل سالیان سال است که این جنایات را انجام می‌دهد. پیش از این، در کنفرانس ها و مجامع مختلف از اسرائیل خواسته شده است که کشتار مردم فلسطین و لبنان را متوقف کند ولی این رژیم توجهی نکرده است.
رمضانوف گفت: در این شرایط، زمانی که برادران ما از ایران به طور شایسته ای به دشمن اسرائیلی پاسخ دادند، احساس افتخار و غرور کردیم.
وی ادامه داد: الحمدلله ایران، یک کشور اسلامی است که آماده است از افتخار و غرور مسلمانان نه تنها در حرف ، بلکه در عمل دفاع کند؛ نکته جالب توجه دیگر، ترس دشمن بود که به حمله موشکی ایران پاسخی نداد.
این عالم دینی روس گفت: در شرایطی که اسرائیل به سیاست اشغالگرایانه خود علیه فلسطین، لبنان و سوریه ادامه می‌دهد، پاسخ ایران به موقع بود.
وی خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که ما به اتفاق برادران خود در حزب الله و دیگر بخش‌های محور مقاومت و حمایت جمهوری اسلامی ایران، قادر هستیم پاسخ قاطع دیگری به دشمن صهیونیستی بدهیم و اسرائیل را نابود کنیم.
رمضانوف تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و می‌خواهیم که رژیمی مثل اسرائیل نباشد؛ اما در غرب، می‌خواهند که ‌اسرائیل باشد و به کشتار ادامه دهد.
رئیس اداره مفتیات مرکزی روسیه گفت: در نمازها دعا می‌کنیم که خداوند با قدرت بی‌پایان خود، دشمنان ما را نابود کند و برای برادران فلسطینی و لبنانی ما،‌ صلح، آرامش و فرصت توسعه هدیه کند.


به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.
پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت های رژیم با حمایت آمریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیر کل سرافراز حزب الله، سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سید عباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین های اشغالی مورد هدف قرار داد.
این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چناچه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهور نیز شامگاه سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بر اساس حقوق مشروع و با هدف صلح و امنیت برای ایران و منطقه، پاسخ قاطع به تجاوزات رژیم صهیونیستی داده شد. وی افزود:‌ این اقدام در دفاع از منافع و اتباع ایرانی بود.
رئیس جمهور تصریح کرد:‌ نتانیاهو بداند، ایران جنگ‌طلب نیست اما در برابر هر تهدیدی قاطعانه می‌ایستد. این تنها گوشه‌ای از توان ماست. با ایران وارد درگیری نشوید.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس در غزه، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی روز جمعه ششم مهرماه نیز به پشتوانه حمایت‌های آمریکا از مقر اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک دستور ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را صادر کرد.
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای که روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ منتشر شد شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را تایید کرد.

همچنین «سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان» از فرماندهان پیشکسوت و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشار سپاه در لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک صهیونیستی در جمعه ششم مهر ۱۴۰۳ به همرزمان شهید خود پیوست.

جمعی از مقامات و شخصیت‌های سیاسی، مذهبی روسیه و دیپلمات‌های خارجی روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دفتر یادبود اسطوره‌های مقاومت را امضا کردند.
پیش از این وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن دبیرکل حزب الله لبنان را محکوم و اعلام کرده بود: هدف قرار دادن شهروندان لبنانی، عملا و به صورت ناگزیر منجر به موج جدیدی از خشونت منجر خواهد شد. بنابراین، مسئولیت کامل تشدید تنش های بعدی بر عهده اسرائیل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha