مهارت افزایی مربیان هنرستان‌های کشاورزی در گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز

تبریز - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: ۱۰۰ نفر از مربیان و دبیران هنرستان‌های کشاورزی کشور در گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز آموزش مهارت افزایی دیدند.

به گزارش ایرنا، «مصطفی وحیدزاده» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این برنامه آموزشی در راستای اهداف مسوولیت‌های اجتماعی، توسعه مکانیزاسیون و فراهم کردن بیش از بیش امنیت غذایی شهروندان و بر اساس تفاهنامه سه‌جانبه بین وزارت آموزش‌ و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای وزارت کار و گروه صنعتی تراکتورسازی ایران اجرا شد.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: این دوره ها در قالب گروه‌های ۱۲ تا ۱۵ نفره از هنرستان‌های سراسر کشور از جمله یزد، شیراز، کرمان، خراسان شمالی و جنوبی، همدان، اصفهان، کرستان، ارومیه و اردبیل برگزار شد.

وی از تداوم این دوره ها خبر داد و اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی در قالب های مختلف مانند سیستم‌های موتور، هیدرولیک، گیربکس و برق توسط مربیان خبره این بخش‌ها در گروه صنعتی تراکتورسازی برای شرکت کنندگان ارایه می شود.

وحیدزاده، با اشاره به نقش برگزاری دوره های آموزشی برای افزایش امنیت غذایی کشور، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این آموزش‌ها از طریق این مربیان به طور متوسط سالانه به یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز رشته‌های کشاورزی هنرستان‌های سراسر کشور انتقال داده شود که به‌ تبع آن، این دانش‌آموزان نیز به‌ عنوان کشاورزان آینده، این علوم و استفاده از آن ها را به مزارع منتقل خواهند داد و ثمرات آن در درازمدت در امنیت غذایی افراد جامعه دیده خواهد شد.

وی از آمادگی مجموعه تراکتورسازی برای ادامه این روند جهت آموزش و به روز کردن دانش علمی و تئوری فعالان بخش کشاورزی در تمامی بخش های آموزش‌ و پرورش خبر داد و یادآور شد: گروه صنعتی تراکتورسازی تلاش دارد تا تجهیزات بخش آموزشی کشور از جمله تراکتورهای مورد استفاده در هنرستان‌های کشاورزی را با همکاری آموزش و پرورش نوسازی کند.

به گزارش ایرنا، در سال جاری میزان تولید تراکتور در این گروه صنعتی نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲ برابر افزایش یافته و به ۱۵۰ دستگاه در روز رسیده است.

بر اساس اعلام مدیران این گروه صنعتی، تلاش می شود میزان تولید تراکتور از ۴۲ هزار دستگاه در سال جاری به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۱۴۰۶، انواع موتور از ۴۷ هزار و ۵۰۰ به ۶۹ هزار دستگاه، تولید قطعات ریخته از ۷۵ هزار به ۱۰۰ هزار تن، تولید انواع بکهولودر از ۷۰۰ به یک هزار و ۵۰۰ دستگاه و انواع کامیون از ۸۲۰ به ۲ هزار دستگاه برسد.

تراکتورسازی ایران اکنون با ۹ شرکت اقماری در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار در کشور است که در زمان حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha