۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85618493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرکوب حامیان فلسطین در تظاهرات لندن + فیلم

۱۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85618493
سرکوب حامیان فلسطین در تظاهرات لندن + فیلم

لندن – ایرنا – پلیس لندن روز شنبه شماری از شرکت کنندگان در تظاهرات ضد اسرائیلی را به بهانه جلوگیری از درگیری با عناصر طرفدار رژیم صهیونیستی، دستگیر کرد.

به گزارش ایرنا، متروپلیتین پلیس تا زمان انتشار این خبر، بازداشت ۳ نفر از تظاهرات کنندگان را تائید کرده است. این افراد به گفته پلیس تلاش می‌کردند تا از صف راهپیمایی خارج شوند.

این درحالیست که گروه اندکی از طرفداران رژیم صهیونیستی در مسیر حرکت تظاهرات ضد اسرائیلی تجمع کرده و با فحاشی و ادبیات غیر اخلاقی، افراد شرکت کننده را تحریک می‌کردند. زمانی که حامیان فلسطین واکنش نشان می‌دادند، پلیس به سرعت وارد عمل می‌شد و راهپیمایان را از صحنه دور می‌کرد؛ اگر کسی مقاومت می‌کرد سروکارش با خشونت پلیس و بازداشتگاه بود.

ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین امروز (شنبه ۱۴ مهرماه ۱۴۰۳) در آستانه جنگ علیه غزه، در خیابان‌های مرکز لندن دست به تظاهرات زده و ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، با مردم این مناطق ابراز همبستگی کردند.

سیل عظیم شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی که در آستانه نخستین سالگرد جنگ علیه غزه برگزار شد، با سردادن فریادهای ضد اسرائیلی خواستار توقف جنگ و برقراری فوری آتش‌بس در غزه و لبنان شدند.

افراد شرکت کننده از ملیت‌ها و مذاهب مختلف ضمن حمل پرچم فلسطین و لبنان شعار می‌دادند: «به اشغال‌گری پایان دهید»، «فلسطین را آزاد کنید» و«دست از حمله به لبنان بکشید». آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها عبارت‌هایی در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید و توقف فوری جنگ نوشته شده بود.

معترضان ابتدا در میدان «راسل» واقع در مرکز لندن تجمع کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و لبنان، به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند. این بیستمین حرکت اعتراضی حامیان فلسطین در انگلستان، از آغاز جنگ غزه بشمار می‌رود.

در تظاهرات امروز که با همت ده‌ها نهاد حقوق بشری و حامی فلسطین برگزار شد، سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین، شماری از نمایندگان مجلس انگلیس، روسای اتحادیه‌های کارگری و نمایندگان اصناف مختلف در کنار سیل جمعیت معترضان حضور داشتند.

حامیان فلسطین از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ده‌ها تظاهرات ضد اسرائیلی در پایتخت و سایر شهرهای انگلیس برگزار کرده و نهایت خشم و اعتراض خود را نسبت به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و اخیرا در لبنان به منصه ظهور گذاشته‌اند.

با این حال گفته می شود که تظاهرات امروز بزرگترین حرکت اعتراضی ضد اسرائیلی در تاریخ انگلیس است. پلیس لندن با اننتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: با توجه به ماهیت گسترده تظاهرات، برآورد دقیق میزان مشارکت همیشه دشوار است، اما به نظر می‌رسد که جمعیت امروز بیشتر از سایر اعتراضات اخیر باشد. این نهاد امنیتی در پیام دیگری تصریح کرد: جمعیت تظاهرات امروز از نظر اندازه و تراکم بسیار قابل توجه است.

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز به رغم تمام محدودیت‌ها و فشارها تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

رژیم صهیونیستی طی نزدیک به یک سال گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

بر اساس تازه ترین آمار وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ اسرائیل در غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر۱۴۰۲ ) به ۴۱ هزار و ۸۲۵ نفر و شمار زخمی ها به ۹۶ هزار و ۹۱۰ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha