۱۵ مهر ۱۴۰۳، ۹:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85618851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۶۵ هزار روستایی در زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه ۳۶۵ هزار و ۹۹۸ نفر در روستاها و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر در استان زنجان سکونت دارند گفت: خانواده های روستایی و ساکنین شهرهای زیر۲۰ هزار نفر بدون انجام ارزیابی وسع و پرداخت حق بیمه و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه روستایی بیمه سلامت قرار دارند.

سعید کرمی زنجانی روز یکشنبه به مناسبت روز روستا و عشایر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم پرداخت (فرانشیز) بیمه شدگان روستایی در بخش بستری در قالب نظام ارجاع و خدمات بستری فوریت های پزشکی (اورژانس) دارای پرونده، معادل پنج درصد هزینه کل است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ما به التفاوت فرانشیز پرداخت بیماران از محل منابع تعیین شده در قانون بودجه سالانه تامین می شود.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون در این استان این تعداد بیمه شده روستایی از طریق ۸۴ مرکز جامع روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طبق تفاهمنامه منعقده و بسته خدمتی مشخص شده خدمات مورد نیاز در این طرح را با عنوان کلی خدمات پایه سلامت دریافت می کنند.

کرمی زنجانی اظهار داشت: از وظایف پزشکان خانواده علاوه بر ارائه خدمات در مراکز جامع سلامت روستایی، در صورت صلاحدید پزشک ارجاع بیمار به سطح تخصصی از طریق ارائه کد ارجاع و اخذ نوبت در سطح تخصصی می باشد که با اخذ نوبت، بیمه شدگان روستایی در مراکز تخصصی دچار سردرگمی نمی شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بر اساس آخرین آمار این خدمات از طریق ۱۲۳ پزشک خانواده، ۹۸ ماما، ۳۱ دنداپزشک، ۸۴ داروخانه، ۱۳ آزمایشگاه و هشت مرکز رادیولوژی به گروه های هدف (جمعیت ساکن در روستا) مطابق با بسته های خدمتی مورد توافق ارایه شده و خدمات ارائه شده از طریق کارشناسان بیمه سلامت بصورت حضوری و غیرحضوری مورد پایش و ارزیابی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: افراد فاقد پوشش بیمه درمانی ساکن در مناطق روستایی می توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت طرف قرارداد بیمه سلامت بیمه نامه خود را فعال کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خاطرنشان کرد: بیمه شدگان می توانند با شماره گیری ۱۶۶۶ که سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته و آنلاین بیمه سلامت است مشکلات و سوالات خود را مطرح و در اسرع وقت توسط کارشناسان پاسخ خود را دریافت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha