فیلم| پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کربلای ایران به اهتزاز درآمد

شهرری - ایرنا - همزمان با شب میلاد حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) مراسم اهتزار پرچم سبز علوی گنبد بارگاه نورانی آن حضرت در کربلای ایران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین باشکوه عصر دوشنبه شانزدهم مهرماه همزمان با شب میلاد حضرت سیدالکریم(ع) با حضور مردم مومن و ولایت مدار ری و زائران با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد.

فیلم| پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کربلای ایران به اهتزاز درآمد

همچنین در ادامه این مراسم با آئین جمع خوانی خادمین آستان مقدس و قرائت زیارتنامه پرچم گنبد مطهر حضرت سیدالکریم(ع) پرچم سبز برافراشته شد.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از دانشمندان، راویان حدیث، چهره محبوب و مورد اعتماد اهل بیت (ع) و شیعیان است.

ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه واقع شده و مدت ۷۹ سال عمر با برکت ایشان با دوران امامت سه امام معصوم یعنی امام رضا(ع)، امام محمدتقی و امام علی النقی(ع) مقارن بوده است.

حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با دانش، تقوا، مجاهدت و مقام والای اخلاقی و فضایل معنوی در بین شیعیان از جایگاه ویژه ای برخوردار است به نحوی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، ری را به برکت وجود حرم مطهر آن حضرت، "قبله تهران" نامیدند.

فیلم| پرچم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در کربلای ایران به اهتزاز درآمد

منزلت حضرت عبدالعظیم(ع) به حدی است که امام هادی(ع) خطاب به یکی از اهالی ری فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهرتان را زیارت کنی، همچون کسی باشی که حسین بن علی (ع) را زیارت کرده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha