کمبود کلانتری در برخی مناطق شهری قم محسوس است

قم - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اهمیت کمک به نیروی انتظامی برای ارتقای هرچه بیشتر امنیت در شهر گفت:‌ در حال حاضر کمبود کلانتری در برخی مناطق شهری قم محسوس است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح‌الله امراللهی روز دوشنبه در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید زین‌الدین، با انتقاد از چند سال بلاتکلیفی احداث ۲ کلانتری جدید، گفت: شهرداری باید به‌صورت یک طرح ۲ فوریتی، واگذاری زمین و ساخت ۲ کلانتری که چند سال بر روی زمین‌مانده را در یک‌زمان کوتاه عملی کند.

وی اظهار داشت:‌ با توجه به طولانی شدن روند واگذاری این ۲ قطعه زمین، احتمال لغو سهمیه قم وجود دارد که می‌تواند تاثیر منفی در ارتقای وضعیت ایمنی و امنیتی شهر قم برجای بگذارد.

وی ادامه داد: قم از نظر زیست شهری، ۲۴ ساعته است و وضعیت آن با شهرهای دیگر کاملاً متفاوت است، علاوه‌ برآن در روزهای مختلف هفته نیز شاهد خیل زیاد زائران در اماکن زیارتی و فرهنگی هستیم.

امراللهی خاطرنشان کرد: این استان از نظر درآمدهای مالیاتی در رتبه نوزدهم و از نظر دریافت اعتبارات ملی در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد و تناسبی بین هزینه و درآمدهای آن وجود ندارد و همین مساله به نوبه خود تاثیر زیادی در کندی طرح‌های عمرانی دارد.

کاهش ۲۸ درصدی سوانح منجر به فوت در قم

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه، ابراز کرد: در بودجه سالجاری ۴۰ میلیارد تومان برای تجهیز دوربین‌های ثبت تخلف، ۲.۵ میلیارد تومان برای خرید موتورسیکلت و ۹.۵ میلیارد تومان نیز برای کمک به راهور استان در نظر گرفته شده‌است.

سید محمدحسین دهناد ادامه داد: به‌رغم افزایش ۱۱ درصدی تصادفات طی ۶ماهه امسال، تصادفات منجر به فوت ۲۸ درصد کاهش‌یافته که نشان از مؤثربودن اقدامات ترافیکی در سطح شهر و آرام‌سازی معابر است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از مدیریت واحد و یکپارچه شهری به معنای نگاه مشترک به مسائل و الزامات شهری توسط تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی است.

محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز عنوان کرد: تعداد سرعت‌گیرها در شهر قم بسیار زیاد است و تعداد قابل‌توجهی از آنها نیز استاندارد و آشکارسازی لازم را ندارد و این وضعیت سبب نارضایتی نیروهای امداد و نجات نیز شده‌است.

عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه طی سخنانی بیان کرد: جنگ کنونی بین رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت، منحصر به جنگ با فلسطین و لبنان نیست؛ بلکه جنگ بین زورگویان و مظلومان است.

حجت الاسلام مرتضی استقامت ادامه داد: طرحی در شورای اسلامی شهر قم تهیه شده تا بخشی از حقوق کارکنان شهرداری و شورا به‌ صورت اختیاری برای کمک به مردم لبنان، اختصاص یابد که اجرایی‌شدن آن در دست پیگیری است.

سامانه‌های ثبت تخلف قم به ۶۰ عدد می‌رسد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: سال گذشته برای هوشمندسازی مباحث ترافیکی ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد.

رضا خانه‌زاد یزدی ادامه داد: سامانه‌های ثبت تخلف از هفت سامانه طی سال گذشته به ۲۹ عدد رسیده و تلاش می‌شود تا پایان امسال به ۶۰ سامانه برسد.

وی اظهار امیدواری کرد با افزایش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در حوزه موتورسیکلت‌سواران، شاهد کاهش سوانح و مجروحیت راکبان باشیم.

همچنین در این جلسه اعضای شورا با طرح شهرداری قم مبنی بر مساعدت پنج میلیارد تومانی به پرسنل نیروی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی موافقت کردند.

اخذ مجوز برگزاری مناقصه زیرگذر امام موسی صدر دیگر لایحه مهم این جلسه بود که در نهایت با موافقت اکثر اعضای شورای اسلامی شهر قم، تصویب شد.

دراین جلسه به پیشنهاد یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قم، اعضای شورا بین یک تا سه روز از حقوق خود را برای کمک به جبهه مقاومت اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha