سه درصد از تماس‌ها با اورژانس شاهرود مزاحمت تلفنی بود

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: ۳۹ هزار و ۴۳۳ تماس تلفنی طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ با اورژانس این شهرستان ثبت شد که یک‌هزار و ۱۸۰ مورد آن مزاحمت تلفنی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمارها نشان می‌دهد بیشتر تماس‌های مزاحمت اورژانس توسط کودکان انجام می‌شود، این در حالی است که هر تماس تلفنی با اورژانس به نفس و جان یک بیمار بستگی دارد، از این‌رو باید خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند تا بر اثر کنجکاوی و یا هر دلیل دیگری، با شماره‌های امدادی به ویژه اورژانس تماس نگیرند.

زهره صالح نساج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی تماس‌های تلفنی طی نیمه نخست امسال ۱۲ هزار و ۸۶۱ ماموریت امدادی توسط اورژانس شاهرود انجام شد.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار و ۲۸۱ بیمار و مصدوم حادثه ترافیکی طی این بازه زمانی به مراکز درمانی انتقال یافتند، ابراز کرد: ۲ هزار و ۵۰۸ نفر از بیماران و مصدومان نیز در محل درمان شدند.

سه درصد از تماس‌ها با اورژانس شاهرود مزاحمت تلفنی بود

انتقال ۱۴۳ حادثه‌دیده با بالگرد به مراکز درمانی

صالح نساج به انجام ۵۹ پرواز بالگرد اورژانس جهت انتقال بیمار و مصدومان به بیمارستان اشاره کرد و گفت: ۱۴۳ حادثه‌دیده طی این مدت با بالگرد اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی با اشاره به اعزام کارشناسان، آمبولانس و بالگرد به سه هزار و ۷۴۷ ماموریت جاده‌ای طی نیمه نخست امسال، اظهار کرد: در این بازه زمانی ۹ هزار و ۱۱۴ ماموریت شهری به انجام رسید.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: امدادرسانی به مصدومان یک‌هزار و ۶۶۸ حادثه ترافیکی شامل یک‌هزار و ۱۹۴ مورد شهری و ۴۷۴ مورد جاده‌ای انجام شد.

وی ابراز کرد: ۲ موتورلانس موجود این مرکز طی نیمه نخست ۱۴۰۳ به ۷۶۶ ماموریت شهری اعزام شدند.

به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha