بالگرد اورژانس شاهرود با ۱۰ پرواز ۳۵ مصدوم را به بیمارستان انتقال داد

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: بالگرد اورژانس از ابتدای شهریور ۱۴۰۳ تاکنون به ۱۰ ماموریت اعزام شد تا ۳۵ مصدوم حوادث جاده‌ای را به بیمارستان انتقال دهد.

زهره صالح نساج روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۵ مصدوم حوادث جاده‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان طی این بازه زمانی با بالگرد اورژانس به بیمارستان امام حسین(ع) انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شهریور تاکنون ۳۱۶ مصدوم حوادث جاده‌ای با آمبولانس اورژانس به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند، ابراز کرد: در این تصادفات جاده‌ای پنج نفر در صحنه حادثه جان باختند.

وی با اشاره اینکه در این بازه زمانی ۱۶۵ حادثه ترافیکی شهری و جاده‌ای رخ داد، اظهار کرد: ۸۹ مصدوم مربوط به تصادفات شهری بود که به بیمارستان منتقل شدند.

انتقال ۳۶۱ بیمار غیرتصادفی به مراکز درمانی

این مسوول به انتقال ۶۷۷ مصدوم، بیمار قلبی، عروقی، تنفسی و حوادث به مراکز درمانی توسط اورژانس شاهرود اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۱ بیمار غیرتصادفی برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از سه هزار و ۳۰۸ تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس شاهرود برقرار شد که در پی آن یک‌هزار و ۹۰ ماموریت انجام شد.

به گزارش ایرنا، محورهای غیراصلی در شهرستان شاهرود به ویژه در تعطیلات و روزهای قبل و بعد از آن، همواره صحنه تصادفات خونین خودروها است که در برخی نقاط حساس محورها این تصادف‌ها از نوع رخ‌به‌رخ و مرگبار است. طی سال‌های اخیر این دست حوادث علاوه بر آسیب‌های مالی قابل توجه، آسیب‌های جانی داشته‌اند و خبرها و تصاویری دلخراش از آنها مخابره می‌شود.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha