۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85620714
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح هر مدرسه یک قاضی در زنجان اجرا می‌شود

۱۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85620714
طرح هر مدرسه یک قاضی در زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا -  رئیس کل دادگستری زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی فرجی برحق روز دوشنبه در دیدار با علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان، افزود:امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب های اجتماعی شاهد کاهش آسیب ها در میان دانش آموزان باشیم.

‌فرجی برحق با اشاره به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاههای صلح در استان، اظهار داشت : از محاسن ایجاد دادگاههای صلح، مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی هاست.

این مسوول قضایی در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش اثرگذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی، گفت: علما و روحانیون مسئول مباحث اعتقادی اقشار مختلف مردم هستند که مسئولیتی سنگین و اثرگذار است.

وی افزود:دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاریهای جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه با اقدامات پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما و صاحبان منبر، آمار ورودی پرونده ها در محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.

فرجی برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف در حوزه های دینی و فرهنگی جامعه شود چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در جامعه خصوصا برای نسل جوان بسیار راهگشاست.

در این دیدار علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی و ضرورت اقدامات موثر برای کاهش این آسیب ها پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha