۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85621514
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: جشنواره مبل و منبت ملایر ۱۵ هزار میلیارد ریال فروش داشت

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: جشنواره مبل و منبت در پنجمین دوره خود با فروش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال موفق ترین دوره را رقم زد که این حاصل وفاق و همدلی، انسجام و مدیریت خوب بین مجموعه دولتی و بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر با موضوع گرامیداشت هفته وقف، اظهار کرد: به واسطه برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی مبل و منبت و ۱۵ جشنواره‌ دیگر در سراسر شهرستان، هزاران گردشگر وارد ملایر شد و رونق اقتصادی بسیار خوبی را در ملایر شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه امسال با برگزاری ۱۵ جشنواره متنوع، شعار «ملایر شهر جشنواره‌ها» تحقق عینی یافت، افزود: در مدت زمان یکماه برگزاری جشنواره‌ها، ملایر در صدر اخبار شهرهای کشور بود و گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط مختلف ایران، از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و توریستی این شهر بازدید کردند.

فرماندار ویژه ملایر ضمن قدردانی از تمامی مجموعه این شهرستان، نمایندگان مجلس، فعالان هنرصنعت مبلمان منبت و همراهی خوب اصحاب رسانه، بیان کرد: ۶۰۰ واحد نمایشگاهی مبلمان منبت ملایر فروش خوبی را ثبت کردند و پیرو آن بسیاری از صنوف دیگر، مراکز اقامتی و رفاهی رونق خوبی را تجربه کردند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه ملایر امروز دوران بلوغ خود را سپری می‌کند، ادامه داد: شهریور خوبی را پشت سر گذاشتیم و هفته دولت امسال به لحاظ تعداد پروژه‌ها و اعتبارات صرف شده، استثنایی و بی‌نظیر بود و از جهات مختلف رکوردشکنی کردیم.

عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر بزودی آغاز می شود

وی افزود: ۱۵۵ هزار میلیارد ریال پروژه همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد که در طول تاریخ ملایر بی‌سابقه است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه عملیات اجرایی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بزودی با حضور مسوولان کشوری آغاز می‌شود، ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی تنها شهرک صنفی و صنعتی کشور در ملایر یکی از بزرگترین پروژه‌های هفته دولت امسال بود که با اجرایی شدن آن، به زیرساخت‌های صنعتی دولتی ملایر بیش از ۲ برابر اضافه خواهد شد.

اسماعیلی به پروژه‌های دیگر دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری ملایر در افتتاح بخشی از مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌وُرلد اشاره کرد و گفت: برخی ادارات این شهرستان همچون شهرداری ازندریان و اسلامشهر آق‌گل حتی یک پروژه و طرح در هفته دولت نداشتند که موجب گلایه‌مندی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نباید در بیان خدمات و اقدامات دچار لکنت زبان شوند، تاکید کرد: هم اکنون که فصل تکمیل بودجه است، مدیران موظف هستند تا پایان هفته آینده پروژه‌های قدیمی و جدیدی که نیاز به اخذ ردیف و اعتبار ملی دارند را معرفی کرده و پیگیر موافقت‌نامه‌ها و تخصیص اعتبارات باشند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین سرشماری کشاورزی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: پروژه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این شهرستان به خوبی مدیریت شد و با وجود فراز و فرودهای مختلف به ویژه در تامین خوابگاه و سرویس مدارس، اما با روحیه وفاق با کمترین مشکل سال‌تحصیلی جدید آغاز شد.

ضرب‌الاجل مدیران برای جذب اعتبارات ملی

اسماعیلی در عین حال ملایر را یکی از شهرهای مهم وقفی کشور با ظرفیت‌های ویژه عنوان کرد و افزود: مجموعه اوقاف و امور خیریه در کشور، استان و شهرستان خدمات بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف در کنار مجموعه دولت و مردم دنبال می‌کند و هیچ پروژه عمرانی و اقتصادی نیست که آثار وقف در آن نباشد.

معاون استاندار همدان یادآور شد: در بسیاری از مسائل همچون فرهنگی، اجتماعی، حوزه‌های عمرانی و امورات جاری، سرمایه‌گذاری، پروژه‌های اقتصادی و مناسبت‌های ملی و مذهبی، موکب‌های اربعین و بخش درمانی و آموزش، آثار وقف ساری و جاری است و این خدمات و دستاوردها باید برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

اختصاص ۳۰ قطعه زمین برای تکمیل مصلی ملایر

وی ادامه داد: در حال حاضر اوقاف و امور خیریه پروژه‌های مهمی همچون بازار تجاری مبل و منبت، هایپر مارکت مسکن مهر و جایگاه سوخت دومنظوره را در دست احداث دارد و با بازسازی تالار قرآنی موقوفات، از برنامه‌های قرآنی حمایت می‌کند و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دوباره آغاز شده است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به دیدار اخیر با حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و اخذ چند مصوبه بسیار خوب، گفت: یکی از موضوعات مهم در این جلسه بررسی وضعیت مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر بود که طبق دستور حجت الاسلام خاموشی، مقرر شد ۳۰ قطعه زمین با طی مراحل قانونی در اختیار مصلی قرار گیرد که می‌تواند تکمیل و افتتاح آن را سرعت بخشد.

اسماعیلی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی، گفت: بستر اصلی و اساسی تمامی پیشرفت‌ها و اتفاقات، مساله مهم امنیت است که ناجا پیشران ایجاد تثبیت و تضمین امنیت است.

وی در عین حال اربعین ۱۴۰۳ را ماموریت مهم دیگر این شهرستان عنوان و آن را جزء بهترین ادوار ملایر در شاخص‌های مختلف دانست و بیان کرد: ۱۶ موکب اربعین حسینی در این شهرستان فعالیت داشتند که یک موکب برون مرزی در کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کرد و از این لحاظ در منطقه خودمان سرآمد بودیم.

به گزارش ایرنا؛ در پایان این نشست ضمن توزیع بسته‌های مهر تحصیلی، از یاوران وقف در شهرستان ملایر تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha