مدیرکل اوقاف همدان: آمادگی تامین زمین برای ساخت مسکن زوج‌های جوان را داریم

همدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: آمادگی لازم برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن زوج‌های جوان را داریم تا در اختیار دستگاه‌های مختلف برای ساخت مسکن قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «رضا حاجی زین‌العابدینی» روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر به مناسبت گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: ۱۲۸ واحد مسکونی برای زوج‌های جوان با حداقل اجاره بها در استان ساختیم که ۱۲۰ واحد در همدان و هشت واحد در ملایر است.

وی افزود: برای حمایت از طرح جوانی جمعیت و زوج‌های جوان، این امکان را داریم که زمین مناسب برای ساخت تعداد بیشتری واحد مسکونی در اختیار دستگاه‌ها قرار دهیم تا به همت خیرین، تعداد هشت واحد مسکونی در ملایر افزایش یابد و واحدهای مسکونی با اجاره بهای بسیار کم در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: طی سال‌های گذشته تعداد موقوفات در سطح کشور رو به رشد بوده و آمار و ارقام نشان دهنده افزایش موقوفات و تمایل و گرایش بیشتر مردم به سمت وقف است.

حجت الاسلام زین‌العابدینی بیان کرد: تمامی درآمدهای موقوفات در هر شهرستانی بر اساس نیت واقف در همان شهرستان هزینه می‌شود و کسی اجازه تغییر در نیات واقفان را ندارد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مسوولان و نمایندگان شهرستان ملایر با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اظهار کرد: مصوبات بسیار خوبی برای این شهرستان اتخاذ شد که به موقع اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه ملایر با وجود واقفان بزرگ و تعامل مثبت مدیران آن با مجموعه اوقاف، اقدامات خوبی رقم خورده است، ادامه داد: طی روزهای گذشته توافق بسیار خوبی بین اوقاف و امور خیریه استان و بنیاد مسکن منعقد شد و اقدام اثرگذاری در این حوزه در ملایر و همدان صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف همدان: آمادگی تامین زمین برای ساخت مسکن زوج‌های جوان را داریم

هزینه‌ ۵۳۱ میلیارد ریال برای اجرای نیت واقف در ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز گفت: طی پنج سال گذشته ۵۳۱ میلیارد ریال از محل عواید موقوفات شادوران سیف‌الدوله در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

«حمیدرضا نوروزی» افزود: طی یکسال گذشته برای اطعام‌دهی و توزیع بسته‌های ارزاق ۱۷ میلیارد ریال و برای پرداخت کمک هزینه دارو، درمان و تهیه تجهیزات بیمارستانی ۳۳ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقف هزینه شد.

وی ادامه داد: برای پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، تامین و تجهیز برخی مدارس و توزیع نوشت‌افزار نیز ۲۰ میلیارد ریال و مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های ملی و مذهبی هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان کرد: در این مدت ۲ میلیارد ریال برای حمایت از برخی مساجد این شهرستان و ۷۰۰ میلیون ریال برای برگزاری محافل و برنامه‌های قرآنی از محل عواید موقوفات هزینه کردیم.

نوروزی با بیان اینکه ۶۵ زائر اولی را با اعتبار چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال طبق نیت واقف به کربلا اعزام کردیم، افزود: برای ارائه خدمات رفاهی در پارک بانوان و مقبره سیف‌الدوله ۲۴ میلیارد ریال هزینه کردیم و برای ۱۰ نفر اشتغالزایی شد.

به گزارش ایرنا؛ در این نشست با حضور فرماندار ویژه ملایر از یاوران وقف شهرستان تجلیل به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha