فرمانده پلیس قشم از خانواده شهیدان سلامی و هوشیار تقدیر کرد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم به مناسبت هفته فراجا به دیدار خانواده ۲ شهید درگیری با اشرار و قاچاقچیان در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس رفت و از والدین شهیدان "احمد سلامی سوزایی" و "ناصر هوشیار" تقدیر کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان قشم در دیدار با خانواده این ۲ شهید و مجاهد فی سبیل الله نگین خلیج فارس، شهادت را مظهر قدرت و تبلور ارزش های اسلامی در جامعه دانست و قدردانی از رشادت های جوانان غیور ایران را افتخار بزرگی برای تمامی مردم و مسئولان عنوان کرد.

سرهنگ علی اکبر مرادی جایگاه شهدا در نزد خداوند را بسیار رفیع خواند و اظهار کرد: قرآن و آموزه های مختلف و متعدد دینی مسلمانان بر ارزش و جایگاه افرادی که در راه دفاع از ناموس، خاک و هویت کشور خود جانشان را از دست می دهند، تاکید فراوان دارند.

فرمانده پلیس قشم از خانواده شهیدان سلامی و هوشیار تقدیر کرد

وی گفت: پاسداشت خون شهیدان و تکریم خانواده معظم آنان وظیفه ای همگانی است و در این مسیر تمامی نیروهای نظامی و انتظامی صف اول خادمان خانواده معزز شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان امنیت و سلامت هستند.

فرمانده انتظامی، رئیس عقیدتی سیاسی و سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مرزی قشم در این ۲ دیدار که پدر، مادر و جمعی از بستگان این ۲ شهید در آن حضور داشتند با بیان خاطره هایی از آنان با آرمان های این سربازان راست قامت وطن و ایران قوی تجدید میثاقی دوباره کردند.

فرمانده پلیس قشم از خانواده شهیدان سلامی و هوشیار تقدیر کرد

جزیره قشم در دوران دفاع مقدس و برقراری امنیت پایدار ۲۰ شهید والامقام و سرافراز را به آرمان های نظام اسلامی تقدیم کرد که شهید احمد سلامی سوزایی یکی از آنان است، او که پیام آور عرصه ایستادگی و ایثار بود در ۱۶ مرداد ۱۳۷۲ در کوه های بیدم حاجی آباد هرمزگان در درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به سرش، مسافر آسمان و بهشت شد.

شهید ناصر هوشیار اول شهریور ماه ماه ۱۳۵۵ در قشم متولد و در ۲۷ فروردین ۱۳۷۶ در یکی از پاسگاه های شهر زاهدان هنگام درگیری با اشرار بر اثر اصابت گلوله به قلبش، به فیض عظمای شهادت نائل شد.

۱۳ تا ۱۹ مهر ماه هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، فرماندهی انتظامی پس از جنگ تحمیلی و ادغام شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی متولد و در سازماندهی نوین خود با درک درست از الزامات و دستیابی به سازمانی ورزیده، حرفه‌ ای و کارآمد با عبور از دشواری ها و پیچیدگی های متعارف دوره‌ باز تعریف خود در ساختار و نظام جدید نقش‌ آفرینی های موفق و تعیین کننده در عرصه‌ امنیت و نظم عمومی جامعه را مایه آرامش و افتخار آحاد ملت ایران قرار داد.

تلاش این فرماندهی در تولید امنیت، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی جامعه در قبال حاکمیت قانون و صیانت از ارزش‌ های اخلاقی و هنجار های اجتماعی و به ویژه جلب مشارکت مردمی در این راستا، بیانگر سرافرازی این نیرو در بکارگیری هوشمندانه ظرفیت‌ های سخت افزاری و نرم افزاری و منابع انسانی در اجرای ماموریت‌های محوله بوده است.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) تقدیم انقلاب کرده است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha