۱۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85622565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزییات سرشماری کشاورزی در خراسان‌شمالی اعلام شد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی با اشاره به آغاز طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان ماه، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور به مدت ۴۵ روز در ۲۵ شهر و ۸۳۵ آبادی استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، مرتضی بهزادفر روز چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد سرشماری کشاورزی خراسان‌شمالی اظهار کرد: این طرح با هدف تهیه فهرست بهره برداران کشاورزی، گردآوری اطلاعات مرتبط با سن، جنس و تحصیلات بهره برداران، تهیه اطلاعات پایه ای از بخش کشاورزی در سطوح جغرافیایی، گردآوری آمار مربوط به سطح کاشت و گردآوری آمار مربوط به فعالیت پروش دام اجرا می شود.

به گفته وی؛ طرح سرشماری عمومی کشاورزی در استان با همکاری ۲۹۹ نفر نیروی اجرایی آغاز می شود.

بهزادفر افزود: آموزش نیروی انسانی برای سرشماری نیز از ۲۸ مهر به مدت ۶ روز انجام خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی خراسان‌ شمالی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد بهره‌برداران در سطح روستاهای استان هستند که آمارگیران با مراجعه به تمام واحدهای تولیدی حوزه کشاورزی و بهره برداران روند سرشماری را انجام خواهند داد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: ۳۰ درصد از اشتغال استان در بخش کشاورزی است و سهم قابل توجهی از اقتصاد خراسان شمالی به این بخش اختصاص دارد.

اسماعیل براتی افزود: با توجه به اهمیت طرح سرشماری کشاورزی در خراسان شمالی از فرمانداران می خواهیم در جمع آوری داده های با کیفیت برای برنامه ریزی های بهتر و پیشبرد اهداف توسعه ای استان تمامی ظرفیت ها را به کار گیرند.

خراسان شمالی دارای ۶۳ هزار و ۱۴۰ هکتار اراضی مستعد کشاورزی است که ۱۸ درصد از آن اراضی دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha