۱۹ مهر ۱۴۰۳، ۳:۲۸
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85623348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام سازمان ملل: پایانی برای جنگ غزه دیده نمی شود

تهران-ایرنا- «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد و اقدام سازمان ملل متحد در خاورنزدیک (آنروا) گفت که غزه غیرقابل شناسایی است و هیچ پایانی برای جنگ در غزه دیده نمی شود.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از "آناتولی" فیلیپ لازارینی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت فلسطینیان گفت: یک سال پس از حملات علیه اسرائیل و جنگ فاجعه‌بار غزه می گذرد و هیچ پایانی برای خشونت‌های بی رحمانه در منطقه دیده نمی‌شود.

او گفت که غزه به دریایی از آوار و گورستانی برای ده ها هزار نفر از جمله کودکان تبدیل شده است و اشاره کرد که تقریباً کل جمعیت غزه آواره شده اند.

وی با اشاره به وضعیت کرانه باختری اشغالی، نسبت به تشدید خشونت ها که نزدیک به ۷۰۰ نفر در این منطقه در یک سال گذشته کشته شده اند، هشدار داد و گفت بیش از ۱۶۰ نفر از افراد کشته شده در این منطقه کودک هستند.

او گفت: زندگی غیرنظامیان به طور فزاینده ای نظامی شده است و فعالیت شهرک سازی به طور تهاجمی در حال گسترش است.

وی گفت که لبنان آخرین قربانی درگیری در حال گسترش در خاورمیانه است.

لازارینی گفت: "غیرنظامیان بهای سنگینی در این جنگ پرداخته اند. حملات هوایی نیروهای اسرائیلی هزاران نفر را می کشد و مجروح می کند و صدها هزار نفر را در رنج فرو می برد."

لیزا دوتن، مدیر بخش تأمین مالی و مشارکت دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اظهارات خود را در شورایی امنیت را با انتقاد شدید از دستورات تخلیه غیرنظامیان در شمال غزه توسط اسرائیل آغاز کرد.

دوتن گفت: "با این دستورها, یک بار دیگر، هرج و مرج مطلق به وجود می آید و جهان نظاره گر آن است."

او تصمیم رژیم صهیونیستی برای ممنوع کردن فعالیت های آنروا را محکوم کرد.

دوتن هشدار داد: «این اقدام برای ارائه کمک‌ها و خدمات ضروری به میلیون‌ها فلسطینی در غزه و کرانه باختری فاجعه‌بار خواهد بود.»

وی ادامه داد: غزه میزبان بزرگترین گروه از کودکان دارای قطع عضو در تاریخ مدرن است. زنان سه برابر بیشتر در معرض سقط جنین و سه برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از زایمان هستند. ما نمی توانیم ادعای عدم آگاهی نسبت به آنچه در حال وقوع است داشته باشیم -و همچنین نمی توانیم بی توجه باشیم. به همین دلیل است که ما درخواست خود را از شورای امنیت و کشورهای عضو برای اقدام برای پایان این جنگ تکرار می کنیم.

به گزارش ایرنا, پس از گذشت یک سال از آغاز جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد : رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ مورد کشتار شد که در نتیجه آن ۱۳۷ نفر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: در طول یک سال گذشته، رژیم صهیونیستی ۴۱ هزار و ۹۰۹ نفر را در نوار غزه به شهادت رساند که ۶۰ درصد آن ها زن و کودک هستند.

براساس این گزارش، شمار مجروحان نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون به ۹۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha