نگرانی‌ها درباره روند افزایشی مدارس دوشیفته در شاهرود

شاهرود - ایرنا - امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود گفت: افزایش مدارس دوشیفته نسبت به گذشته در این شهرستان نگران کننده است باید مسوولان شهرستان و استانی در زمینه کاهش آن جدیت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهرود که در محل حسینیه گلزار شهدا برگزار شد، افزود: خیران مدرسه‌ساز شهرستان همواره پای کار هستند اما اداره کل نوسازی مدارس سمنان در این زمینه به وظیفه و تعهد خود عمل نکرده و زمینه دلسردی خیران را فراهم کرده است.

وی افزایش جمعیت دانش‌آموزان شاهرودی طی سال‌های گذشته را موجب خرسندی دانست و ابراز کرد: دوشیفته بودن مدارس در فرهنگ عمومی جامعه اثر سوء می‌گذارد، با تدبیر فوری مسوولان این مساله را حل کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود ادامه داد: نامه‌ای از سوی اعضای شورای در این زمینه تهیه شود تا برای مسوولان استانی و کشوری ارسال شود.

برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود از ۲۴ تا ۲۷ مهر

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود از ۲۴ تا ۲۷ مهر، گفت: این اجلاسیه با همکاری تمامی مردم و مسوولان برگزار می‌شود تا به عنوان کاری ارزشی با یاد و نام شهیدان و در عین حال کارنامه ای برای شهرستان در یک برنامه فاخر فرهنگی ثبت شود.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: بازدید کنندگان اجلاسیه با هر سلیقه، گرایش و سنی از این فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان استفاده کنند.

وی به روایتی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: هیچ بلایی نیست مگر اینکه خداوند در آن نعمتی قرار داده باشد.

نگرانی‌ها درباره روند افزایشی مدارس دوشیفته در شاهرود

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه انقلاب مردم ایران اسلامی و دفاع مقدس مصداق بارز این کلام امام است، اظهار کرد: امروزه ملت ایران و منطقه در بلاهای از دست دادن شهیدان و همچنین مظلومیت مردم فلسطین و لبنان در فجایع رژیم صهیونیستی قرار دارند که با صبر و تحمل و تلاش همگان نعمتی گرانقدر که نابودی رژیم کودک‌کش است درپی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی به ظاهر سرتاسر بلا بود، ابراز کرد: دفاع مقدس، شهادت، جانبازی، اسارت و تخریب زیربناها را به دنبال داشت که از نظر بشریت تلخ بود اما عزت، آزادگی و استقلال به ویژه در حوزه نظامی را برای ملت ایران به همراه داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود تصریح کرد: برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهروندان در حوادثی مانند سیل، زلزله، زکات فطره و کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان ستادی با حضور نهاد امامت جمعه، فرمانداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بهزیستی و هلال احمر تشکیل شود تا دست برخی فرصت طلبان کوتاه شود.

خیران مدرسه‌ساز مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست گفت: اقدام‌های مناسبی برای برگزاری اجلاسیه شهدا انجام شده است و از ظرفیت خیران، دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری در این راستا کمک گرفته شد.

ابوطالب جلالی تصریح کرد: اداره کل نوسازی مدارس سمنان برای برطرف کردن مساله دوشیفته بودن مدارس ورود جدی‌تری در این زمینه پیدا کند.

وی به ظرفیت قانونی برای خیران مدرسه‌ساز در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده ۷۵ این برنامه خیران، کارفرمایان و صاحبان صنایع در صورت سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش، مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود به مقایسه امکانات آموزشی، رفاهی و ورزشی این شهرستان نسبت به شهرستان‌های دیگر استان اشاره کرد و گفت: پیگیری جذب اعتبارات شهرستانی و ملی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha