بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از تالار شهر نیمه‌تمام اردبیل

اردبیل - ایرنا - اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از طرح نیمه‌تمام تالار شهر اردبیل بازدید و بر تکمیل آن به عنوان مطالبه جدی جامعه فرهنگی هنری استان تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر پنجشنبه در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تالار شهر نیمه‌تمام اردبیل گفت: احد بیوته نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از هنرمندان فاخر و شاخص استان است و نسبت به دغدغه جامعه هنری و فرهنگی اردبیل برای تکمیل تالار شهر اطلاع کافی دارد و از این رو، این طرح برای بازدید و تامین اعتبار لازم در نظر گرفته شد.

امیر رجبی افزود: اردبیل جزو معدود استانهایی است که فاقد مجتمع فرهنگی و هنری مناسب برای برنامه هاست و سالن برای برگزاری برنامه های متنوع کم دارد. با توجه به مقصد گردشگری بودن استان اردبیل، نیاز به زیرساخت هایی همچون تالار شهر اردبیل بیش از پیش احساس می شود و تکمیل این طرح، همت و توجه اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را برای تامین اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: طرح عمرانی تالار شهر اردبیل جزو طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال ۱۳۸۷ طرح مطالعاتی آن انجام و در سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در طول سالیان گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار لازم، در حالت رکود مانده یا پیشرفت کمی داشته است.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور شهید به استان اردبیل اعتبار خوبی برای تکمیل تالار شهر اردبیل اختصاص یافت و پیگیری هایی از سوی نمایندگان مجلس و استاندار برای تحقق آن انجام شد و تالار شهر در یکسال نیم گذشته بیش از ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرد و اکنون ساختمان تالار به پیشرفت ۵۶ درصدی رسیده است.

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از تالار شهر نیمه‌تمام اردبیل
بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از تالار شهر نیمه کاره اردبیل

رجبی گفت: ۲ سالن ۵۵۰ و ۶۵۰ نفره، گالری، نگارخانه، کارگاه های هنری و بخش های متنوع در ساختمان این طرح در نظر گرفته شد و جامعه فرهنگی و هنری استان اردبیل، تکمیل تالار شهر را با جدیت مطالبه می کند.

او اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شد و به دلیل نبود اعتبار، از یک ماه قبل به طور کامل راکد مانده است و طبق ارزیابی‌های به عمل آمده ۶ هزار میلیارد ریال برای تکمیل تالار شهر و ۶ هزار میلیارد ریال برای تجهیزات آن نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اضافه کرد: مطالبه جامعه فرهنگی هنری استان تکمیل تالار شهر را به صورت درخواست کتبی تنظیم کرده است تا با همت کمیسیون فرهنگی تامین اعتبار شود تا یادگاری از سفر اعضای فرهیخته کمیسیون فرهنگی مجلس به استان اردبیل باشد.

به گزارش ایرنا، طرح تالار شهر اردبیل با ۱۲ هزار مترمربع زیربنا شامل یک سالن تخصصی ویژه موسیقی و یک سالن ویژه نمایش با سن متحرک خواهد بود و این تالار به عنوان بزرگترین طرح عمرانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل، پیش‌تر قرار بود در سال ۱۳۹۶ آماده بهره‌برداری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha