استاندار اردبیل: اقتصاد پیش‌زمینه رشد فرهنگی هر جامعه است

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با تاکید بر اهمیت و نقش هنر در ارتقا و استفاده از ظرفیت‌های وجودی انسان گفت: برای رشد فرهنگ و هنر یک جامعه باید مسائل اقتصادی و معیشتی آن جامعه حل شود تا خانواده‌ها با فراغ بال به سمت هنر و فعالیت‌های فرهنگی سوق پیدا کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده کارگاه «روزی به نام اردبیل» حوزه هنری استان اظهار کرد: اگر بخواهیم جامعه را به مسیر تعالی سوق دهیم، باید انسان‌ها را در مسیر هنر قرار دهیم تا ابعاد شخصیتی آن‌ها بر اساس ظرفیت‌های خدادادی شکل بگیرد.

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان اردبیل، افزود: توجه به این پیشینه و تمدن چندین هزار ساله، مهم بودن فرهنگ و هنر در گذشته جامعه ما را ثابت می‌کند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه توجه به هنر جزو اولویت‌های خانواده‌ها بعد از حل مسائل معیشتی و اقتصادی است، ادامه داد: برای رشد فرهنگ و هنر یک جامعه باید در ابتدا مسائل اقتصادی و معیشتی آن جامعه حل شود تا خانواده‌ها با فراغ بال به سمت هنر و فعالیت‌های فرهنگی سوق پیدا کنند.

عاملی تصریح کرد: باید در ابتدا نیازهای اساسی خانواده‌ها از جمله‌ معیشت، سلامت و آموزش به نتیجه برسد تا در مراحل بعدی فرصت پرداختن به فعالیت‌های هنری را بیابد و در این راستا باید اقدامات اساسی در راستای ارتقای سرانه درآمد خانوارها صورت بگیرد.

ارتقای ۱۲ پله‌ای درآمد خانوارهای شهری استان اردبیل

وی با بیان اینکه در ۳سه سال گذشته ارتقای وضعیت درآمدی مردم و افزایش سرانه متوسط درآمد استان اردبیل از اولویت‌های استان بود، اظهار کرد: رتبه درآمد خانوارهای شهری استان از ۲۹ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۱۷ در سال ۱۴۰۲ ارتقا یافته و در حوزه درآمد سرانه خانوارهای روستایی استان نیز از رتبه ۲۰ به رتبه هشت کشوری رسیده است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان به لحاظ ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی می‌تواند در زمینه‌های اقتصادی و به تبع در حوزه‌های فرهنگی و هنری دارای رتبه‌های بالای کشوری باشد، گفت: باید همواره مطالبه اصلی ما جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی استان و تأمین زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر باشد.

عاملی با تاکید بر لزوم رفع مشکلات بودجه‌ای و تخصیص بودجه مستقل برای حوزه فرهنگ و هنر ادامه داد: در این زمینه در جریان سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان اردبیل، موضوع اختصاص بودجه جداگانه برای حوزه فرهنگ و هنر مطرح شد که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی این موضوع پیگیری شود.

وی در ادامه توجه به سرمایه‌های انسانی در حوزه فرهنگ و هنر استان اردبیل را مورد تاکید قرار داد و افزود: طی سه سال اخیر برنامه‌های مختلفی برای پاسداشت و قدردانی از زحمات فرهنگی و هنری فعالان این حوزه‌ها به‌عمل آمده و لازم است این روند استمرار یابد.

در این آیین از هنرمندان شرکت‌کننده در کارگاه "روزی به نام اردبیل" که آثاری با این محور در بخش‌های تصویرسازی، نقاشی، آبرنگ، خوش‌نویسی و گرافیک ارائه کرده بودند، تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha