مجتمع‌های فرهنگی نمین و عنبران برای افتتاح در هفته دولت آماده می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ساختمان مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان نمین و شهر عنبران در هفته دولت امسال افتتاح و تجهیز آنها به امکانات فنی آغاز خواهد شد.

امیر رجبی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: جای جای استان اردبیل به‌ویژه شهرستان نمین و بخش عنبران قدمت فرهنگی و تاریخی قابل توجهی دارند و تجهیز و راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی بستر اجرای برنامه‌های متنوع و فعالیت هنرمندان و هنرآفرینان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود ضعف در زیرساخت‌های فرهنگی استان ادامه داد: پروژه تالار شهر اردبیل که ۱۰ سال متوقف مانده بود، با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار کلی این پروژه از محل سفر ریاست جمهوری فعال است و مراحل تخصیص یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز در حال نهایی شدن است و به زودی اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم ساختمان تالار شهر اردبیل تا پایان سال جاری تکمیل و برای تجهیزات آماده شود و از محل سفر بعدی رئیس‌جمهور به استان اردبیل نیز اعتبار لازم برای تجهیزات آن را مطالبه و تامین خواهیم کرد.

رجبی در زمینه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گرمی نیز تصریح کرد: محل اجرای این طرح عمرانی تا حدودی از شهر گرمی فاصله دارد و عملیات اجرایی آن طولانی شده اما با توجه به پیگیری‌ها در مرحله افتتاح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل روز خبرنگار و یاد شهدای عرصه خبر و اطلاع‌رسانی را گرامی داشت و گفت: در دور جدید فعالیت خانه مطبوعات استان، همکاران وزین و مجرب این عرصه در آن حضور موثر داشته باشند تا خانه مطبوعات از همکاری و همفکری اصحاب خبر متعهد و ماهر بهره‌مند شود.

رئوف موسوی ، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به جایگاه رسانه‌ رسمی ایرنا بر نقش‌آفرینی خبرگزاری جمهوری اسلامی در داوری جشنواره‌های مطبوعات تاکید کرد.

"محمود صارمی" مسئول اسبق دفتر ایرنا در افغانستان ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ به همراه دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و شجاعت و ایثارگری این شهید وارسته موجب شد که روز شهادتش با تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم رسمی کشور "روز خبرنگار" نام گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha