تاکید استاندار بر عزم ملی برای تکمیل موزه مشاهیر فارس و تالار بزرگ شیراز

شیراز - ایرنا - محمدهادی ایمانیه در روزهای پایانی فعالیت خود در کسوت استاندار فارس، از وزیران متولی عرصه فرهنگ خواست به تکمیل و بهره‌برداری ۲ طرح موزه مشاهیر فارس و تالار بزرگ شیراز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی ایمانیه شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت حافظ، خطاب به وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی گفت: کمک کنید تا موزه مشاهیر فارس در شمال آرامگاه حافظیه به سرانجام برسد.

وی افزود: با همکاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و شهرسازی می‌توان این موزه را طی چند ماه آینده تکمیل کرد.

استاندار فارس ادامه داد: تالار بزرگ شیراز یکی دیگر از پروژه‌های فرهنگی فارس است که از سال ۸۶ اجرایی شد و هر چند طی سال‌های گذشته فعال شد اما سرعت اختصاص اعتبارات کافی نبود و رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به جایگاه فارس در عرصه فرهنگ و هنر، گفت: این تالار نیز باید با شتاب بیشتری تکمیل و بهره‌برداری شود.

استاندار فارس گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر خود به شیراز بیان کردند که گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند و از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که پیشتر نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد عملکرد موفقی داشته‌اند، می‌خواهم به این جایگاه فارس توجه داشته باشد.

ایمانیه عنوان کرد: فارس در گردشگری زیارت، سلامت و تاریخی سرآمد است و تلاش از سوی مردم و سرمایه گذاران در این زمینه، می‌تواند به رونق استان‌ و حتی کشور کمک کند.

ایمانیه با اشاره به دیدار خود با فعالان حوزه گردشگری فارس، گفت: فعالان صنعت گردشگری فارس درد دل‌هایی داشتند که حل آن از سطح استان فراتر و نیازمند چاره‌اندیشی در سطح وزارت است.

وی افزود: مقرر شد این موارد جمع‌بندی و برای حل مشکلات ارائه شود و امیدواریم این چالش‌ها با روشن‌بینی و به سود استان بررسی شود.

استاندار فارس با اشاره به جایگاه بلند حافظ شیرازی گفت: در دنیا بزرگان خود را که حتی قیاس آنها با حافظ مع‌الفارق است، بسیار تجلیل می‌کنند و ما نیز باید به شکلی بسیار شایسته‌تر اینگونه آیین‌ها را برگزار کنیم.

ایمانیه اظهار کرد: غفلت از تجلیل و بزرگداشت بزرگان کشور به سود هویت ملی و آگاهی‌بخشی به جوانان و نوجوانان نیست.

وی افزود: تنها راه نجات کشور در عرصه فرهنگی، وابستگی جوانان به این مفاخر کشور است.

تاکید استاندار بر عزم ملی برای تکمیل موزه مشاهیر فارس و تالار بزرگ شیراز

بیست و هشتمین یادروز حافظ یکی از درخشان‌ترین ها بود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: چهار ماه پیش نخستین نشست شورای سیاستگذاری هفته فرهنگی هنری حافظ برگزار شد و امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف، یکی از درخشان ترین سال‌های برپایی این ویژه‌برنامه‌ها بود.

حمیدرضا قانعی افزود: نمایش موسیقیایی محیطی لسان الغیب طی چهار شب، هشت نوبت اجرا در حافظیه داشت و مورد استقبال بسیار خوب مردم واقع شد.

وی یادآور شد: استادان دانشگاه شیراز که مهمان یکی از اجراهای لسان‌الغیب بودند، اذعان داشتند که ارائه بسیاری از نکات بیان شده در این نمایش، در قالب سخنرانی‌های علمی بسیار دشوار بود.

قانعی ادامه داد: فردا (جمعه) مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور میزبان استادان دانشگاه‌های مختلف کشور است و هفت سخنرانی علمی با موضوع حافظ در سیطره جغرافیایی ایران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: در هفته فرهنگی هنری حافظ، بازی رومیزی رندو ساخته شده توسط هنرمندان خلاق فارس برای ترویج غزلیات حافظ و انس گرفتن کودکان با شعر و اندیشه این غزل‌سرای بزرگ فارسی و آلبوم خلوت نشین رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اعلام کرد: ارکستر بزرگ شیراز که سال گذشته اپرای لسان‌الغیب را به صحنه بردند نیز به زودی در حافظیه اجرا خواهند داشت.

وی اضافه کرد: خوشنویسی اشعار حافظ در نگارخانه سرو نیز از دیگر برنامه‌هایی است که فردا همزمان با یا روز حافظ آغاز می‌شود.

قانعی گفت: تلاش شد جنبه‌های مختلف زندگی حافظ در قالب‌های هنری گوناگون ارائه و به مردم معرفی شود تا جامعه بیش از پیش با اندیشه او عجین شود.

رونمایی از نشان‌واره(لوگو) و برند هویتی حافظ

در ادامه آیین بزرگداشت حافظ از نشان‌واره(لوگو) و هویت برند حافظیه به دست وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استاندار فارس رونمایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس درباره این برند گفت: این برند هویت بصری حافظیه است که از آرایه‌های ادبی و نمادهای این بنای تاریخی برگرفته شده و هویت سازی می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی افزود: مرمت و فضاسازی حافظیه طی ۶ ماه گذشته انجام شد و مطالعات استانداردسازی هویت بصری آن نیز به پایان رسیده است.

سخنرانی دکتر منصور پایمردی، حافظ پژوه و اجرای زنده علی زندوکیلی از دیگر بخش‌های بیست و هشتمین آیین رسمی بزرگداشت حافظ شیرازی در جوار آرامگاه این شاعر بزرگ پارسی بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha