دستیار اجتماعی رئیس جمهور: گذشتگان و «نسل زِد» امروز با شعر حافظ انس دارند

شیراز - ایرنا - دستیار اجتماعی رئیس جمهور گفت: حافظ شاعر زندگی است و متن گفتمانی ۵۰ سال پیش و حتی «نسل زد» امروز با اشعار او احساس قرابت و نزدیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی ربیعی شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت حافظ در حافظیه شیراز، اظهار کرد: حافظ بین شعر و زندگی توده‌ها رفت و آمد کرده و این رمز جاودانگی او است.

وی افزود: شعر او بین مردم و ساخت قدرت در رفت و آمد است و این موضوع را در غالب اشعار او می‌بینیم. هنگامی که حافظ از محتسب، واعظانی که در خلوت کاری دیگر می‌کنند، سخن می‌گوید، حتی نسل امروز نیز با آن حس می‌گیرد.

او اضافه کرد: شعرهای حافظ در لایه‌های عمیق زندگی مردم حرکت کرده و به همین دلیل ماندگار شده است.

دستار اجتماعی رئیس جمهور گفت: هیچ جامعه‌ای بدون فرهنگ پویا کامیاب نمی‌شود و توسعه نخواهد یافت؛ من متاسفم که می‌خواهند ایران را با جدا کردن جامعه از سرمایه‌های فرهنگی آن «از جا کنده» کنند.

خالی شدن از فرهنگ غنی گذشته، خودزنی امروز است

وی اظهار کرد: ایران بدون مولانا، سعدی، حافظ و شهریار از جا کنده است و به یغما دادن طیفی از فرهنگ کشور خودزنی است.

ربیعی ادامه داد: زندگی فردا از فرهنگ گذشته شکل می‌گیرد و نبابد با این سنت که حافظ را به ما داده و سرزندگی می‌آورد بیهوده جدال کرد.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور گفت: حافظ شاعر حال خوب کردن است، خواننده را به تعمق فرو می‌برد و در عین حال او را غمگین نمی‌کند.

او اضافه کرد: حافظ تا امروز ماندگار و شنیدنی است، شاعر همه اقوام و اقشار ایرانی است و از مرزها نیز فراتر رفته و بیرون از ایران، حتی ترک‌ها با او زندگی می‌کنند.

ربیعی با اشاره به سخنان سال ۱۳۶۷ رهبر معظم انقلاب درباره حافظ شیرازی، گفت: ایشان در آن یادروز، ابعاد و وجوه شخصیت و اندیشه حافظ شیرازی را به خوبی بیان کردند و این بیانات تا کنون نیز از بیان یک حافظ شناس شنیدنی است.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات زندگی هنرمندان در همیشه تاریخ، ابراز امیدواری کرد این مشکلات بهبود یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha