آمادگی برای پرداخت وام با هدف توسعه بوم‌گردی‌ها در چهارمحال و بختیاری

شهرکردـ ایرناـ  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آمادگی پرداخت تسهیلات مورد نیاز برای توسعه بوم‌گردی‌ها در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری شهرستان بروجن تاکید کرد: شرایط برای سرمایه‌گذاری در چغاخور شهرستان بروجن و اطراف آن به‌طور کامل فراهم است.
وی زیرساخت‌های فرهنگی و تجربه‌های بزرگان منطقه برای توسعه گردشگری را ضروری دانست و افزود: با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری و کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، استانداردهایی برای توسعه بوم‌گردی‌ها با هدف افزایش جذب گردشگران باید تعریف شود.
منزوی تصریح کرد: اجرای طرح‌های گردشگری کشاورزی در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به کمک مسئولان مرتبط و حمایت مجموعه دادگستری نیاز دارد.
رییس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نیز گفت: توسعه بوم‌گردی‌ها در استان توسعه شتابان به خود گرفته است.

آمادگی برای پرداخت وام با هدف توسعه بوم‌گردی‌ها در چهارمحال و بختیاری


سید سعید فیاضی تاکید کرد: تجار، فعالان اقتصادی و بازرگانان چهارمحال و بختیاری با طرح‌های گردشگری آشنا هستند و از این طرح‌ها بازدید می‌کنند.
وی توسعه زیرساخت‌های گردشگری را در حفظ هویت محلی مؤثر دانست و یادآور شد: شهرستان بروجن در مسیر گردشگری قرار دارد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری به پیشرفت سریع‌تر این شهرستان کمک می‌کند.

توسعه زیرساخت‌های اقامتی گردشگری بروجن

فرماندار بروجن نیز گفت: سال آینده تعداد تخت‌های گردشگری این شهرستان از یک‌هزار و ۸۰۰ تخت به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت افزایش می‌یابد.
فتاح کرمی تاکید کرد: حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن در دولت سیزدهم متحول شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی اورگان چغاخور ۴۵ میلیارد ریال تامین و هزینه شد.
علیرضا جیلان تاکید کرد: از این مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل وام بانکی و ۳۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینی به وسعت یک‌هزار متر مربع با زیربنای ۱۵۰ متر مربع تامین شد.
وی افزود: اقامتگاه بوم‌گردی آورگان چغاخور شهرستان بروجن روزانه ظرفیت اقامت ۲۰ نفر و پذیرایی از ۱۰۰ نفر دارد و زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر را فراهم کرده است.
جیلان به راه‌اندازی اردوگاه گردشگری حاشیه گندمان شهرستان بروجن در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع اشاره و تصریح کرد: در این طرح هشت سیاه‌چادر عشایری نصب شده و ظرفیت اقامتی آن ۱۰۰ نفر در شبانه‌روز است.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت سفره‌خانه سنتی در سیاسرد بروجن یادآور شد: این طرح در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۹۵۰ متر مربع با ۴۹۰ متر مربع زیربنا ساخته می‌شود.
جیلان اظهار داشت: در زمان اجرای این طرح ۱۰ نفر به‌طور مستقیم مشغول به کار می‌شوند و تا یک‌سال دیگر تکمیل می‌شود و بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و بروجن در ۶۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha