نماینده مجلس: مدیران، انجام وظایف خود را بر دوش خیرین می‌اندازند

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نیکوکاران گنبدی در احداث یا تکمیل پروژه‌های عمرانی و عام المنفعه بویژه در بخش «بهدشت و درمان، آب آشامیدنی و مدرسه‌سازی» سبب شده برخی مدیران انجام وظایف خود را بر دوش خیرین بیندازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحکیم آق‌آرکاکلی روز شنبه در مراسم آغاز ساخت بنای ساختمان دانشکده پرستاری گنبدکاووس با بیان این‌که خیرین گنبدی گنجایشی دارند و نمی‌شود صفر تا صد همه کارها را برعهده آنها گذاشت، ادامه داد: در صحبت با برخی مقامات کشوری مقرر شد در پیشبرد برخی پروژه‌ها یک سوم هزینه برعهده نیکوکاران و دوسوم دیگر توسط دولت و دستگاه متولی تامین شود.

وی اضافه کرد: خیرین هیچگونه چشم داشتی و انگیزه‌ای جز خدمت به مردم ندارند اما برخی مدیران جلوی پای آنها سنگ‌اندازی می‌کنند که اینگونه رفتارها سبب دلسردی خیرین شده است.

آق آرکاکلی اضافه کرد: نیکوکار ساخت بنای دانشکده پرستاری گنبدکاووس از ۱۰ ماه قبل برای این کار اعلام آمادگی کرده بود اما مدیران تا امروز زمین مناسب برای ساخت این پروژه تامین نکردند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این شهرستان مرزی برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی در بخش‌های گوناگون بشدت نیاز به اختصاص اعتبارات ویژه از منابع ملی و استانی دارد از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست پیگیر جذب این قبیل اعتبارات باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در این مراسم با قدردانی از همراهی خوب نیکوکاران این شهرستان گفت: ساخت بنای مرکز غربالگری سرطان، تجهیز ۳۱ تخت آی‌سی‌یو و فراهم کردن زمینه برای راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز در بیمارستان پیامبر اعظم (ص)، خرید تجهیزات پزشکی و ساخت فضاهای مناسب در مراکز درمانی از جمله بیمارستان شهدای ۱۲ دی بخشی از خدمات جامعه خیرین این شهرستان است.

فرهاد بدیعی افزود: دولت در چند سال گذشته اعتبارات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت‌ها آموزشی‌شدن چهار بیمارستان دولتی گنبدکاووس (شهید مطهری، پیامبر اعظم (ص)، آیت الله طالقانی و شهدای ۱۲ دی) اختصاص داده که انجام این زیرساخت‌ها در مراحل پایانی است.

وی، رفع کمبود فضای بیمارستان کودکان آیت الله طالقانی گنبدکاووس را از دیگر اقدامات درحال انجام شبکه بهداشت و درمان دانست و اضافه کرد: با ادغام بخش اورژانس این بیمارستان به بخش بستری اطفال، مشکل کمبود فضا این مرکز درمانی که ویژه کودکان شرق گلستان است، رفع خواهد شد.

بدیعی ادامه داد: بزودی بخش ترک اعتیاد افراد زیر ۱۸ سال در بیمارستان شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس و بازسازی بخش جراحی زنان و بخش نوزادان این بیمارستان با ۲۴ تخت راه‌اندازی خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مراکز درمانی گنبدکاووس علاوه بر جمعیت افزون بر ۴۰۰ هزار نفری این شهرستان به حدود ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت ۶ شهرستان همجوار و واقع درشرق استان گلستان خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کند.

وی گفت: برای جبران کمبود فضای درمانی گنبدکاووس نیاز به احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی داریم که باید در فراهم کردن مقدمات و ساخت آن تسریع شود.

قرار است ساختمان دانشکده پرستاری گنبدکاووس با زیربنای سه هزار و ۵۰۰ مترمربع توسط «محمد طاهری» از نیکوکاران این شهرستان با برآورد اولیه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha