۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85624878
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

غزه کابوسی برای صهیونیست‌ها

تهران - ایرنا - یک سیاستمدار رژیم صهیونیستی به مقامات این رژیم هشدار داد در صورتی که بخواهند یک دولت نظامی در نوار غزه ایجاد کنند، این رژیم با کابوس سنگینی زندگی خواهد کرد.  

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری «عربی ۲۱»، «عوفیر شلیح» یکی از اعضای سابق کنست (مجلس) رژیم صهیونیستی اشاره کرد که عواقب این موضوع (تشکیل دولت نظامی در غزه توسط ارتش رژیم اسرائیل) بر اقتصاد، ارتش و جایگاه بین‌المللی رو به وخامت رژیم اسرائیل تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی که با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت وگو می کرد، افزود: این روزها منافع عمومی [صهیونیست ها] بر کارزار حمله اسرائیل به شمال (علیه لبنان) و موضوع پاسخ اسرائیل به حمله ایران متمرکز شده است.

عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی افزود: در سایه این موارد، اقدامی در نوار غزه در حال انجام است که عواقب آن حداقل دردناک است و آن اینکه به رغم اینکه همه چیز برای آن تعیین شده است، اسرائیل بدون تصمیم اعلام شده گام بزرگ دیگری در جهت سیطره بر نوار غزه برمی دارد.

رژیم اشغالگر اسرائیل برای دومین سال متوالی با نادیده گرفتن درخواست‌های بین‌المللی و سازمان ملل برای آتش‌بس، حملات وحشیانه‌ای را علیه نوار غزه آغاز کرده است.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل از ۶ اکتبر سال جاری میلادی به بهانه جلوگیری از قدرت گیری مجدد جنبش حماس در منطقه، ساعاتی پس از شروع حمله شدید به مناطق شرقی و غربی شمال نوار غزه که وحشیانه ترین از ماه مه گذشته بود، عملیات نظامی را در اردوگاه آوارگان جبالیا انجام داد.

به گفته عوفیر شلیح، مسیر رسیدن به یک دولت نظامی واقعی [در نوار غزه] (توسط رژیم صهیونیستی) بسیار کوتاه است و طبق گزارش‌ها اکنون درباره این موضوع گفت و گوهایی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان است.

وی اظهار داشت که در سطح نظامی، این یعنی اینکه نظامیان در عمق جمعیت ناامید شده و متخاصم، درگیر عملیات توزیع غذا، آب و دوارو خواهند شد.

عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی همچنین توضیح داد: این یعنی اینکه نیروهای ارتش [رژیم اسرائیل] در نوار غزه مستقر خواهند شد و «یوآو گالانت» (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) پیشتر تخمین زده بود که برای اداره نظامی در غزه چهار لشکر نیاز است.

به گفته شلیح، سازوکارهای رژیم صهیونیستی به این معنی است که رژیم اسرائیل در مسیر اشغال واقعی غزه است، اقدامی که برای اسموتریچ (وزیر دارایی رژیم اسرائیل) یک رویا و برای ارتش، اقتصاد و جایگاه بین المللی این رژیم که در هر شرایطی هر روز رو به وخامت است، یک کابوس خواهد بود.

وی با بیان اینکه نتانیاهو این برنامه را به ارتش تحمیل نمی‌کند، افزود: هرکسی که از نحوه تصمیم‌گیری در اسرائیل آگاه است، می‌داند که این اقدام به این شکل انجام نمی‌شود زیرا در راس تشکیلات نظامی کسانی هستند که از این اقدام حمایت می کنند و اقلیتی از آنها مبتنی بر ایدئولوژی هستند.

عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مسئولیت نتایج تنها بر دوش نتانیاهو نخواهد بود، بلکه بر عهده عاملان جنایات نیز خواهد بود که دقیقا می دانند نتیجه اقداماتشان چه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رژیم اسرائیل با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از ۱۲ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha