۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85625798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل ۴۳۸ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز توسط پلیس قزوین + فیلم

قزوین - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی قزوین از تشکیل ۴۳۸ فقره پرونده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

سرهنگ مهدی حاجیان راد روز یکشنبه با حضور در استودیو خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تشکیل شده در پلیس امنیت اقتصادی استان قزوین، ۶ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ مرحله طرح در استان قزوین اجرایی شده است، ادامه داد: طرح‌های اجرا شده در حوزه زمین خواری، مبارزه با قاچاق سوخت، لوازم آرایشی و بهداشی قاجاق، مبارزه بی امان با عرضه محصولات صنفی غیرمجاز و قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی بوده است.

سرهنگ جاجیان راد در ادامه به دستاوردهای جدید پلیس امنیت اقتصادی در حوزه فضای سایبری اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه فضای سایبری مرکز امنیت اقتصاد دیجیتال در فراجا راه اندازی شده و به دنبال آن در استان‌ها نیز شاهد راه اندازی این واحد هستیم.

به گفته این مسوول انتظامی، پلیس امنیت اقتصادی دیجیتال به دنبال مبارزه با قاچاق در فضای مجازی و تارنماها بوده و خوشبختانه در استان نیز توفیقات خیلی خوبی در این زمینه داشتیم که منجر به کشفیات کالا شده و برخی از تارنماها نیز با دستور قضایی حذف شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی قزوین با بیان اینکه حرکت پلیس به سمت هوشمندسازی است، ادامه داد: در راستای هوشمندسازی پلیس تعامل خیلی خوبی با سازمان ها و دستگاه‌های مرتبط ایجاد شده تا بتوانیم مقوله امنیت اقتصادی پایدار را در یک منظومه‌ای از داده‌ها و اطلاعات ساماندهی شده محقق سازیم.

سرهنگ حاجیان راد اضافه کرد: هم اکنون در استان قزوین با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه مبارزه با قاچاق کالا چهار سامانه برخط با یکدیگر مرتبط شده‌اند که شامل سامانه پایش محموله های جاده ای و ترانزیتی، سامانه فرآیندهای تجارت کالا، سامانه مدیریت و تکمیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارزو همچنین سامانه جامع پلیس است که تمام پرونده های انتظامی در آن ثبت و ضبط می‌شود.

وی همچنین به راه اندازی یک سامانه مردمی در راستای مبارزه همه جانبه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: سامانه ۰۹۶۳۰۰ به منظور استفاده از ظرفیت عظیم عمومی و بحث مردمی کردن مبارزه با قاچاق کالا راه اندازی شده تا بتوانیم با کمک شهروندان آگاه و بیدار و دغدغه مند در راستای جمع آوری اخبار مربوط به عرضه کالای قاچاق به اطلاعات مهمی دسترسی داشته باشیم.

رییس پلیس امنیت اقتصادی قزوین یادآور شد: از مردم عزیز و هم استانی‌های خودم می خواهم که در بحث خرید کالاهای خارجی نهایت دقت را به عمل آورند و از خرید هرگونه کالاهای بدون مجوز و قاچاق خودداری کنند تا ضمن سلامت اقتصادی و زیستی با حمایت از تولید داخلی بتوانیم به افزایش توان اقتصادی کشور کمک کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha