۲ هزار و ۵۰۵ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم جمع‌آوری شدند
عکس تزئینی است

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ۲ هزار و ۵۰۵ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در راستای طرح هجرت و مطالبات مردمی ساحل نشینان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس جمع‌آوری شدند.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان مرزی در راستای اجرای طرح هجرت و مطالبات جزیره نشینان از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری و مشارکت قشموندان شناسایی و جمع آوری اتباع بیگانه غیر مجاز و فاقد مجوز قانونی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: این افراد پس از جمع آوری از سطح این جزیره تحویل اردوگاه مراقبتی بندرعباس شدند تا با هماهنگی‌های به عمل آمده به کشورهای خودشان بازگردانده شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با اشاره به اینکه تمامی افراد جمع آوری شده تبعه کشور همسایه هستند که بدون مدارک قانونی و به صورت غیر مجاز وارد این جزیره شده بودند، توضیح داد: بکارگیری اتباع غیرمجاز، خرید و فروش ملک یا وسایل نقلیه با آنان و یا استفاده از آنان در اموری مانند نگهبانی جرم بوده و این افراد باید به کشور خود برگردند.

سرهنگ مرادی از قشموندان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و به کارگیری اتباع بیگانه در محیط های کاری، موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا این روزها طرح جمع‌آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز به کشورهایشان با همکاری پلیس در مناطق محتلف کشور در حال اجراست.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha