۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85627431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار همدان: مردم نقش آفرینان اصلی در فرایند توسعه هستند

همدان - ایرنا- استاندار همدان گفت: مردم نقش آفرینان اصلی در فرایند توسعه و رفاه در جامعه هستند و مدیران و دستگاه ها باید به این مهم باور داشته و این فرایند را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید ملانوری‌شمسی روز دوشنبه در نشست با مدیرکل و مدیران تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، اظهار کرد: مردم باید به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی در فرآیند توسعه و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شوند و این امر نیازمند ایجاد فضاهای مناسب برای مشارکت مردم و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی ادامه داد: رفاه اجتماعی یکی از اهداف اساسی و کلیدی هر نظام سیاسی و اجتماعی است که به تامین شرایط مناسب برای زندگی افراد و ارتقاء کیفیت زندگی آن‌ها اشاره دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه تعاونی به عنوان یکی از ارکان مهم در نظام اقتصادی کشور، بر مبنای اعتقادات و باورهای دینی شکل‌گرفته است، اضافه کرد: در تاریخ معاصر ایران، تعاونی نقش تأثیرگذاری داشته و می‌تواند به‌عنوان یک مدل موفق برای ایجاد شغل و درآمد پایدار به کار گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: مسوولیت‌های اجتماعی در حوزه تعاون شامل آموزش، توانمندسازی و فرهنگ‌سازی است.

ملانوری شمسی با اشاره به اینکه برای تحقق رفاه اجتماعی، لازم است که در کنار توجه به مسائل اقتصادی، به ارتقای فرهنگ همکاری و مسوولیت‌پذیری اجتماعی نیز پرداخته شود، تصریح کرد: این مسوولیت‌ها باید در سطوح فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرند تا بتوانند به‌طور مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم تاثیرگذار باشند.

وی تاکید کرد: باید به سیاست‌های کارآفرینی و برگزاری دوره‌های آموزشی موثر توجه ویژه شود تا جوانان با مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار آشنا و آماده شوند.

استاندار همدان اضافه کرد: آموزش‌های کاربردی باید به‌گونه‌ای طراحی شوند که نیازهای واقعی بازار کار را برآورده کنند.

وی استفاده از ظرفیت‌های محلی و مردمی را در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی موثر خواند.

به گزارش ایرنا، هشت هزار و ۵۶۶ فرصت شغلی جدید معادل ۴۸.۵ درصد تعهد اشتغال استان از ابتدای سال جاری تاکنون ایجاد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha