کشف سرقت ۱۰ میلیاردی کابل در بهشت زهرا
🔺عکس تزئینی است

تهران‌ بزرگ - ایرنا - رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۱۰ سارق و مالخر کابل و برق از بهشت زهرا خبر داد و گفت: برآورد اولیه ارزش ریالی سرقت این باند بیش از ۱۰ میلیارد ریال طی مدت چهار ماه است.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی روز دوشنبه افزود: اواسط شهریور ماه امسال یک فقره پرونده سرقت کابل برق به همراه یک نفر سارق از کلانتری ۲۰۵ بهشت زهرا به پایگاه دهم پلیس آگاهی واصل شد.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری حین گشت زنی در محدوده بهشت زهرا متوجه شدند یک مرد جوان در حال سرقت کابل برق است که بلافاصله با اقدامات پلیسی او را دستگیر کردند.

وی گفت: در تحقیقات مقدماتی از سارق جوان، او ضمن اعتراف به سرقت اذعان کرد، «به اتفاق ۵ نفر دیگر از همدستانم اقدام به سرقت از دکه‌های سوپرمارکت، همچنین سیم و کابل برق و ترانس از بهشت زهرا می‌کردیم».

سردار ولی‌پور گودرزی اظهار کرد: کارآگاهان با توجه به اطلاعات بدست آمده سریعا با هماهنگی قضایی طی یک عملیات همزمان و در یک روز، پنج سارق و همدست سرکرده باند در محدوده باقرشهر تهران را دستگیر کردند.

وی یادآور شد: در بازجویی‌های پلیسی هر پنج سارق به سرقت معترف شدند و گفتند، «در ساعات خلوت اقدام به سرقت می‌کردیم سپس اموال را به چهار مالخر می‌فروختیم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم می‌کردیم».

سردار ولی‌پور گودرزی افزود: بدنبال اعترافات اعضای باند سرقت بلافاصله کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به دستگیری هر چهار نفر خریدار اموال مسروقه در جنوب تهران شدند و آنها نیز در تحقیقات اولیه به جرم خود معترف شدند.

وی تاکید کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند سرقت و اعتراف صریح به جرم خود برابر برآورد اولیه ارزش ریالی سرقت این باند بیش از ۱۰ میلیارد ریال طی مدت ۴ ماه است.

کشف سرقت ۱۰ میلیاردی کابل در بهشت زهرا

کشف بیش از ۶ کیلوگرم تریاک در تهران

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر هم از کشف ۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب در اتوبان آزادگان خبر داد و گفت: در عملیات پلیسی یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای مواد افیونی در اقدامی ضربتی دستگیر شد.

سرهنگ حسین باباپور اظهار کرد: در پی ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از مواد فروشان سابقه دار شهر تهران پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و تیمی از ماموران عملیات ویژه این پلیس رسیدگی به موضوع را به عهده گرفتند.

وی افزود: برابر اقدامات اطلاعاتی و پلیسی بر روی افراد مورد نظر مشخص شد متهم یک محموله مواد مخدر را از یکی از استان‌های جنوبی کشور تهیه و با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری به سمت تهران در حال حرکت است، بدنبال این موضوع ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با مقام قضایی به محورهای مواصلاتی اعزام شدند و بدین ترتیب شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران بعد چندین ساعت گشت زنی هدفمند و رصد خودروهای مذکور در محورهای مواصلاتی شهر تهران سرانجام روز گذشته در حالیکه متهم در اتوبان آزادگان تهران در حال حرکت بود در اقدامی هوشمندانه و با رعایت اصل غافلگیری متوقف و بلافاصله دستگیر شد.

وی تاکید کرد: پس از توقیف خودرو بلافاصله نسبت به بازرسی خودرو اقدام و ۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف شد و متهم نیز پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه عزم و اراده پلیس در برخورد با سوداگران مرگ بسیار جدی است و پلیس از هیچ اقدام و کوششی در این رابطه فروگذار نخواهد بود، افزود: ماموران پلیس در مسیرهای مواصلاتی و حتی غیر اصولی و بیراهه به صورت شبانه روزی حضور دارند و این محورها را بطور مداوم و مستمر تحت پوشش اطلاعاتی قرار می‌دهند و هر محموله‌ای از این مسیرها وارد تهران شود تحت نظر قرار گرفته و کشف و متهمان آن دستگیر خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha