۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85627585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسمان کردستان در دامنه ناپایداری‌های جوی قرار می گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی، آسمان استان از امروز دوشنبه تا اواخر هفته جاری در دامنه ناپایداری‌های جوی قرار می گیرد.

علی پناهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی ها نشان می دهد از امروز تا روز چهارشنبه آسمان استان کمی ابری تا قسمتی ابری همراه با وزش باد است و احتمال وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی از مناطق شمالی و ارتفاعات مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه ناپایداری‌ها تقویت می شود و میزان پوشش ابر و سرعت وزش باد افزایش بیشتری خواهد داشت و در کل استان احتمال وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده وجود دارد.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: طی سه روز آینده دمای هوا نوسانات محسوسی ندارد و همچنان دمای سطح خاک در مناطق سردسیر استان در محدوده یخبندان باقی می ماند.

وی اضافه کرد: تا اواخر هفته در ساعات اولیه روز به علت پدیده وارونگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها غبارصبحگاهی پیش بینی می شود که کیفیت هوا را تا حدودی کاهش می دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha