۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85627798
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آنروا: بیش از ۴۰۰ هزار نفر همچنان در شمال غزه تحت محاصره هستند

تهران- ایرنا- کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) از محاصره بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی در شمال نوار غزه و فروپاشی کامل نظام بهداشتی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، «فیلیپ لازارینی» کمیسر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت که نظام بهداشت در شمال نوار غزه تقریبا به طور کامل فرو پاشیده است.

وی با اشاره به محاصره شمال نوار غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی گفت که بیش از ۴۰۰ هزار نفر همچنان در شمال غزه در محاصره هستند.

روز گذشته نیز وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که با گذشت ۹ روز از محاصره شمال نوار غزه توسط نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی، شماری از شهدا و زخمی‌ها در خیابان‌ها و زیر آوار مانده و امکان بیرون آوردن پیکرهای شهدا و نجات زخمی‌ها از زیر آوار وجود ندارد.

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، رژیم صهیونیستی از ورود واحدهای خون از جنوب نوار غزه به بیمارستان‌های شمال این منطقه جلوگیری می‌کند و پس از تلاش‌های مستمر، تنها مقادیر کمی سوخت به بیمارستان کمال عدوان ارسال شد.

در همین ارتباط ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز مرتکب دو مورد کشتار در مرکز نوار غزه شد؛ جنایت اول در مدرسه المفتی رخ داد که در نتیجه آن تاکنون ۲۲ نفر شهید و ۸۰ نفر دیگر مجروح شدند.

جنایت دوم بمباران حیاط بیمارستان الاقصی است که در نتیجه آن چادرهای آوارگان آتش گرفت و بر اثر آن تاکنون ۴ نفر شهید و ۴۰ نفر دیگر مجروح شدند و اوضاع برخی از آن ها وخیم است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در نوار غزه همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از گذشت یک سال، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ، یعنی نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha